Takto o tom naozaj nikde nehovoria


ČO INÍ NEPÍŠU

Pavol Paška sa usiluje prehradiť povodeň hlúposti v médiách

Takto o tom naozaj nikde nehovoria

Ivan BROŽÍK

Samozvaní strážni psi demokracie píšu rozsiahle state o obmedzení ich práva na získavanie informácií; egoprojekčne, narcisticky a inak psychicky naštrbení jednotlivci si teraz lámu hlavu, čo vlastne budú konzumentom svojich pátraní v parlamentnom zákulisí ponúkať? Predseda NR SR Pavol Paška totiž rozhodol, že podmienky na prácu novinárov v slovenskom parlamente budú štandardné – také isté ako vo Viedni, v Berlíne alebo v Bruseli...

Žiaľ, neštandardnosť v slovenskom mediálnom prostredí najmenej trápi tých, ktorých profesiou je informovať o tom najpodstatnejšom, čo sa u nás i vo svete deje. Naopak, možnosť bežať v nestrihnutom zábere kamery po dlhej chodbe parlamentu s mikrofónom natrčeným do chrbta niektorého z poslancov, ako pokazený gramofón klásť zámerne tú istú formuláciu ako „otázku“ aj desaťkrát po sebe alebo ustarane nám zvestovať, že tá a tá poslankyňa sa špárala v nose, to je zrejme to najdôležitejšie, čo nám dennodenne servírujú v rámci parlamentného spravodajstva súčasní géniovia žurnalizmu.

Rozhodnutie vedenia parlamentu o tom, ako bude upravená, nie regulovaná práca novinárov v najvyššom zákonodarnom zbore Slovenskej republiky, má po excesoch, ktoré tu predvádzala kohorta Kovačič a spol., svoju logiku. Aj keď to nikto z „nesmierne dotknutých“ doteraz nepriznal, nové pravidlá práce novinárov v NR SR len umožňujú výkon ozajstného novinárskeho remesla. Sú predpokladom na to, aby občania získavali z rokovaní najvyššieho zákonodarného zboru relevantné informácie.

Mnohí akože novinári, čo pobehujú po parlamentných chodbách s mikrofónom, aby nazbierali pikošky a na schvaľovanie sociálnych či zdravotníckych zákonov alebo na rokovanie o dotáciách pre poľnohospodárov hľadia ako na nudu, je to skutočne obmedzujúce opatrenie.

Ak samotní poslanci a politici tvrdia – aj verejne – že súčasná politika sa dostala do „suterénu“, potom by si to mali uvedomiť aj médiá a zhodnotiť, aký podiel majú na tom suterénnom trende? Určite nemalý. Bol najvyšší čas na zmenu...