Dobudovanie diaľničných tunelov podstatne ovplyvní premávku v Žiline

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s., začala vo štvrtok 30. októbra 2014 oficiálne raziť tunel Svrčinovec. Tunel Svrčinovec je súčasťou diaľničného úseku D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SR/Poľsko, ktorá spojí Slovensko s Poľskom. Celková dĺžka tunela bude 420 metrov. Pri stavbe sa vyrazí takmer 36.000 kubických metrov Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Žilina 29. novembra (TASR) – Dobudovanie diaľnic D1 a D3 v okolí Žiliny, ktorých súčasťou sú aj tunely Ovčiarsko, Žilina, Považský Chlmec a Višňové, podľa primátora Žiliny Igora Chomu (Smer-SD) zásadne a pozitívne ovplyvní dopravnú situáciu.

"Očakávame podstatný pokles počtu vozidiel v meste, hlavne na Estakáde, na prieťahu mestom a na Ľavobrežnej. Tranzitná doprava podľa štatistiky tvorí cca 60 až 70 % celkovej dopravy, a práve táto bude odklonená. Celý prieťah mestom je riešený veľkoryso a moderne, avšak dnešnej frekvencii automobilovej dopravy už nestačí. Zmiznú kolóny na všetkých príjazdových trasách do mesta, či už v Strážove alebo na križovatke pri Hypertescu," priblížil primátor.

Po dobudovaní týchto úsekov sa podľa Chomu tranzitná doprava odkloní po diaľnici D3 smerom na Kysuce a diaľnici D1 smerom na Martin. "Výrazne sa tým odbremenia hlavné ťahy mesta a najzaťaženejšia križovatka v Žiline – križovatka Hypertesco," podotkol Choma.

Zdôraznil, že vybudovanie tunelov a s tým súvisiacich diaľničných trás má pozitívny vplyv aj na kvalitu životného prostredia. "V meste bude oveľa menej exhalátov, prašnosti a hluku. Zníži sa počet dopravných nehôd, bude menej škôd i problémov so zraneniami. Taktiež sa vyrieši celoštátny neuralgický bod dopravy – prístup do Žiliny od Košíc cez Strečniansku úžinu. Mesto Žilina si po dokončení diaľničnej siete vo svojom okolí skutočne vydýchne," uzatvoril primátor.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár