Diaľničná výstavba na Slovensku prepisuje historické tabuľky

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s., začala vo štvrtok 30. októbra 2014 oficiálne raziť tunel Svrčinovec. Tunel Svrčinovec je súčasťou diaľničného úseku D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SR/Poľsko, ktorá spojí Slovensko s Poľskom. Celková dĺžka tunela bude 420 metrov. Pri stavbe sa vyrazí takmer 36.000 kubických metrov Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Bratislava 1. decembra (TASR) – V októbri tohto roka sa na diaľniciach zrealizovali stavebné práce za viac ako 59 miliónov eur, čo je najvyšší mesačný objem stavebnej produkcie v doterajšej histórii diaľničnej výstavby na Slovensku.

Informovala o tom dnes Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

Objem stavebnej produkcie pri výstavbe diaľnic v SR podľa hovorcu NDS Michala Fúrika láme tento rok rekordy. Ako vyčíslil, v októbri 2014 bola dosiahnutá historická maximálna úroveň prestavanosti 59.002.219 eur. Mesačná prestavanosť sa tak dostala na viac ako trojnásobnú výšku priemeru mesačnej prestavanosti v stavebných mesiacoch apríl až október v rokoch 2007 až 2013.

"Všetky v súčasnosti realizované úseky diaľnic sú financované z európskych zdrojov. Historické maximum prestavanosti znamená súčasne aj historické maximum čerpania európskych zdrojov pri výstavbe diaľnic," upozornil Fúrik. V roku 2013 bolo na výstavbu diaľnic z Operačného programu Doprava čerpaných 148 miliónov eur. Len za prvých 10 mesiacov roka 2014 predstavuje čerpanie eurofondov vo výstavbe diaľnic viac ako 200 miliónov eur.

Dnes je podľa NDS v realizácii celkovo 141 kilometrov pri historicky najväčšom počte 13 rozostavaných úsekov diaľnic a rýchlostných ciest. Najväčší podiel na maximálnej úrovni prestavanosti majú predovšetkým stavby diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité v priebežnej hodnote 12,5 milióna eur, rýchlostnej cesty R2 Pstruša – Kriváň za 11 miliónov eur i rýchlostnej cesty R2 Ruskovce – Pravotice vo výške 9,3 milióna eur.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár