SARIO: Rok 2014 bol úspešný, investície prinesú viac pracovných miest

Foto: TASR

Bratislava 15. januára (TASR) – Slovenskej agentúre pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) sa v roku 2014 podarilo prilákať zhruba o tretinu viac spoločností, ktoré potvrdili svoju investíciu na Slovensku, ako rok predtým. Tým sa zároveň výrazne zvýšil počet nových pracovných miest, ktoré tieto firmy vytvoria. Agentúra tvrdí, že má za sebou úspešný rok.

SARIO vlani podľa slov hovorcu Richarda Dírera asistovalo pri 25 úspešných investičných projektoch, realizácia ktorých má viesť k vytvoreniu viac ako 4600 priamych nových pracovných miest a tisícov nepriamych. Celkovo plánujú spoločnosti na Slovensku investovať 170 miliónov eur, pričom v polovici prípadov ide o nové prevádzky a zvyšok tvorí expanzia už existujúcich. Počet nových investičných signálov navyše vzrástol o štvrtinu na 123. Štátna agentúra má momentálne rozpracovaných 83 projektov.

"Čísla za rok 2014 potvrdzujú, že Slovensko je pre investorov stále atraktívne. Popri pozitívnych externých vplyvoch je hlavným dôvodom, že SARIO dokáže našu krajinu veľmi dobre predávať. Nesmieme však zabudnúť ani na dobrú starostlivosť o etablovaných investorov, ktorí lákajú ďalších dodávateľov," zhodnotil generálny riaditeľ SARIO Robert Šimončič.

Minister hospodárstva SR Pavol Pavlis (Smer-SD) je rád, že sa mu darí napĺňať záväzok, ktorý si dal pri nástupe do funkcie. "Aj naďalej však chceme nových investorov nielen motivovať, aby prichádzali na Slovensko, ale vytvárať etablovaným spoločnostiam také podmienky, aby mali motiváciu výrobu v SR postupne rozširovať. Preto je jedným z ďalších krokov rezortu hospodárstva zlepšenie podmienok pre investovanie na Slovensku," avizoval.

Značná časť investícií smeruje podľa Dírera do regiónov s vyššou mierou nezamestnanosti. Investície sa budú realizovať najmä v Košickom, Žilinskom, Trenčianskom a Prešovskom kraji. Nové pracovné miesta budú vznikať najmä vo výrobe z plastu a gumy, centrách zdieľaných služieb, elektrických a elektrotechnických zariadeniach či strojárstve. V siedmich prípadoch boli spoločnosti podporené investičnou pomocou, vo zvyšných projektoch by sa mali zámery uskutočniť bez nej.

SARIO zároveň pomáha slovenským firmám presadiť sa na zahraničných trhoch. Spoluorganizovalo vyše 50 podnikateľských misií. V minulom roku registrovalo 265 dopytov, z toho 134 pochádzalo od slovenských firiem.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár