ĎALŠÍ OMYL: USA Today publikoval mapu Ukrajiny bez polostrova Krym

Titulná strana denníka USA Today, 10. februára 2015. Foto: Screenshot USA Today

Moskva 11. februára (TASR) - Americký denník USA Today, jedno z najpredávanejších periodík v krajine, publikoval na titulnej strane svojho utorkového vydania mapu Ukrajiny bez Krymského polostrova, a to napriek tomu, že Západ neuznáva jeho pričlenenie k územiu Ruska. Informovala o tom dnes agentúra RIA Novosti.

Denník sa zatiaľ nevyjadril, či ide o chybu alebo vedomú zmenu v jeho redakčnej politike. Sporná mapa je súčasťou článku o dnešných rokovaniach ohľadom uzavretia mierovej dohody v Minsku.

Krymskí voliči drvivou väčšinou podporili zjednotenie svojho územia s Ruskom v referende, ktoré sa uskutočnilo vlani 16. marca. Udalosť následne viedla k súčasnej politickej patovej situácii medzi Moskvou a väčšinou prokyjevsky zameranými západnými krajinami, ktoré odmietajú uznať legitimitu daného referenda.

Ide už o druhý podobný prešľap amerických spravodajských médií za uplynulé dni. Stanica CNN označila v pondelok ukrajinské sily uskutočňujúce ozbrojené operácie v Donbase za "proamerických vojakov". Titulok bol na obrazovkách niekoľko minút počas diskusie venovanej stretnutiu amerického prezidenta Baracka Obamu s nemeckou kancelárkou Angelou Merkelovou.

Spojené štáty, Európska únia a množstvo ďalších krajín zastávajú voči ruskej anexii Krymu odmietavý postoj. OSN po referende prijalo nezáväznú rezolúciu, ktorá vyhlasuje plebiscit za neplatný.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár