Podnikatelia si nemusia kupovať nové registračné pokladnice

Ilustračné foto. Foto: TASR/Radoslav Stoklasa

Bratislava 21. februára (TASR) – Výrobcovia a predajcovia môžu na slovenský trh od 1. januára uviesť len také elektronické registračné pokladnice (ERP), ktoré majú komunikačný port určený na prípadnú on-line komunikáciu s Finančnou správou (FS) SR. Podnikatelia, ktorí pokladnice už majú, nemusia ich meniť. Ako povedal pre TASR predseda Asociácie elektronických registračných pokladníc (AERP) Peter Pörsök, väčšina pokladníc už túto podmienku spĺňa.

"Pokladne ešte nemusia mať on-line pripojenie, len majú byť vybavené konektorom, na ktorý sa môže neskôr pripojiť nejaký komunikačný modul, ako napríklad GPRS, WiFi alebo LAN. Takmer každá pokladňa, ktorá bola uvedená na slovenský trh, už túto podmienku spĺňa," povedal Pörsök. Cieľom podľa jeho slov bolo vyradiť z prevádzky pokladnice bez takýchto komunikačných pripojení a zabezpečiť, aby na trhu ostali len ERP, ktoré sa v budúcnosti vedia pripojiť na online systém FS.

Podnikatelia sa môžu rozhodnúť, či platby budú prijímať na účet, alebo v hotovosti. V prípade, že ich budú prijímať v hotovosti, musia mať ERP zaregistrovanú na príslušnom daňovom úrade. Povinnosť sa rozšírila už aj na všetky podnikateľské subjekty, ktoré boli do roku 2015 oslobodené od používania ERP, napríklad na právnikov, notárov, zubárov, zverolekárov, remeselníkov. Asociácia predpokladá, že sa to dotkne ďalších okolo 30.000 subjektov.

Od roku 2015 má fyzická alebo právnická osoba možnosť výberu, či bude používať na evidenciu tržieb ERP, alebo virtuálnu registračnú pokladnicu (VRP).

"Registrácia na VRP sa začne od marca 2015, teda už o niekoľko dní. Samotná aplikácia bude počas marca dostupná na testovanie pre všetkých, ktorí sa zaregistrujú. Do plnej prevádzky sa spustí na internetovej stránke Finančného riaditeľstva SR od 1. apríla," TASR informovala hovorkyňa Finančnej správy SR Patrícia Macíková. Používanie aj prístup bude bezplatný pre podnikateľov, ktorí nevydajú viac ako 1000 dokladov za mesiac. Ten, kto už používa ERP, nemôže ešte prejsť na virtuálnu pokladňu. Táto možnosť bude až v roku 2016.

Povinnosť používať ERP alebo VRP má tuzemský aj zahraničný podnikateľ, ak predáva tovar alebo poskytuje službu na území SR a prijíma tržbu v hotovosti. Ak predáva tovar alebo poskytuje službu mimo územia SR, riadi sa zákonmi daného štátu.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.