DFNsP zaviedla nový objednávkový systém, sľubuje poriadok v čakárňach

Detská fakultná nemocnica s poliklinikou (DFNsP) Bratislava pripravila pre malých pacientov a ich rodičov symbolický darček – moderný a transparentný objednávací systém na ambulantné vyšetrenia, ktorý im umožní pohodlné objednanie sa na vyšetrenia. Na snímke pacienti s rodičmi čakajú pred ambulanciou s novým objednávacím systémom. Foto: TASR/Michal Svítok

Bratislava 1. júna (TASR) – Detská fakultná nemocnica s poliklinikou v Bratislave (DFNsP) zaviedla nový objednávkový systém. Rodičia s deťmi tak už od dnešného dňa nebudú čakať v preplnených čakárňach, sľubujú lekári.

"Objednať sa možno osobne pri vstupe do nemocnice a cez internet," povedal dnes na tlačovej konferencii v Bratislave riaditeľ nemocnice Ladislav Kužela. Vedenie nemocnice si od novinky sľubuje plynulejší tok pacientov.

Systém už možno využívať v chirurgických odborných ambulanciách Kliniky detskej chirurgie (KDCH), Ortopedickej kliniky (ORK) a Kliniky pediatrickej urológie (KPU), ktoré patria medzi najvyťaženejšie. V nemocnici sa celkovo nachádza 73 odborných ambulancií, systém všade zavedú do konca letných prázdnin. Lekári na oddeleniach vlani vyšetrili takmer 225.000 detí.

Detská fakultná nemocnica s poliklinikou (DFNsP) Bratislava pripravila pre malých pacientov a ich rodičov symbolický darček – moderný a transparentný objednávací systém na ambulantné vyšetrenia, ktorý im umožní pohodlné objednanie sa na vyšetrenia. Na snímke riaditeľ DFNsP Bratislava Ladislav Kužela. Foto: TASR/Michal Svítok

"Pacienti si nájdu svoje informácie na všetkých monitoroch v nemocnici, na ktorých sa budú postupne ukazovať tak ako na letiskách," uviedol lekár Kliniky detskej chirurgie (KDCH) Boris Duchaj. Vysvetlil, že lekári a sestričky v počítači vidia, koho majú v čakárni. Napríklad majú informáciu o pacientoch, ktorí boli odoslaní na vyšetrenie do inej ambulancie a už sa z neho vrátili. "Takíto pacienti už znovu nečakajú, ale idú do ambulancie prednostne," upozornil.

Denná registrácia a objednávanie sa prebieha na registrácii pacientov pri vstupe do polikliniky. Po registrácii dá pracovníčka pacientom kartičku s číslom, ktorú si odložia a použijú ju aj pri ďalších návštevách vo všetkých ambulanciách. "Poradie na vyšetrenie priradí systém automaticky podľa príchodu pacienta na registráciu," konštatoval Duchaj. Pacienti si podľa čísla na kartičke priamo pred ambulanciami na monitoroch sledujú predpokladaný čas, kedy sa na vyšetrenie dostanú.

Po zaregistrovaní sa cez internet ambulančný rezervačný systém automaticky vygeneruje číslo, ktoré objednávateľ dostane prostredníctvom e-mailu. Po príchode na plánované vyšetrenie dostane pacient kartičku s týmto číslom a následne ide do čakárne konkrétnej ambulancie, kde si opäť sleduje svoje poradie.

"Tu je však dôležitá informácia, že aj po zarezervovaní si termínu na webe je potrebné, aby sa pacient prihlásil v deň vyšetrenia na registrácii pacientov," povedal Duchaj. V budúcnosti budú podľa neho pacientom k dispozícii terminály, na ktorých sa sami prihlásia.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.