Tržby H&M v máji aj za celý 2. kvartál vzrástli viac, ako sa čakalo

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Štokholm 15. júna (TASR) – Švédsky reťazec Hennes & Mauritz (H&M), ktorý je druhou najväčšou odevnou sieťou v Európe a má svoje predajne aj na Slovensku, dosiahol v máji väčší ako očakávaný nárast tržieb. Jedným z dôvodom je oslabenie švédskej koruny. Informovala o tom agentúra Reuters.

Podľa predbežných údajov sa tržby H&M v lokálnych menách vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) v máji zvýšili medziročne o 10 %, zatiaľ čo analytici predpovedali, že stúpnu o 8 %. Májové tržby pritom negatívne zasiahli kalendárne vplyvy, keďže tohoročný máj mal menej pracovných dní ako vlaňajší.

Za tri mesiace do konca mája, čo je 2. kvartál finančného roka 2014/15, sa tržby H&M bez DPH vyšplhali na 45,9 miliardy švédskych korún (4,99 miliardy eur) z 37,9 SEK v rovnakom období vlani. Prekonali tak odhady analytikov, ktorí reťazcu predpovedali tržby v priemere 44,7 miliardy SEK. Tento výsledok odráža aj oslabenie švédskej meny.

Všetky údaje za 2. kvartál zverejní H&M 25. júna.

Švédsky reťazec mal na konci mája na celom svete otvorených 3639 obchodov vo viac ako 40 krajinách sveta, vrátane Slovenska, zatiaľ čo vlani v rovnakom období mal 3285 predajní.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR