Počet duálne študujúcich žiakov sa môže v TSK zvýšiť štvornásobne

Ilustračné foto Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Trenčín 9. marca (TASR) - Možnosť zapojiť sa do duálneho vzdelávania v budúcom školskom roku môže využiť viac ako 400 stredoškolákov z 19 stredných škôl v Trenčianskom samosprávnom kraji (TSK). V porovnaní so súčasným stavom by to bol až štvornásobný nárast. Informovala Veronika Rezáková z oddelenia komunikácie a medzinárodných vzťahov Úradu TSK.

"V septembri 2015 bol na území Slovenska oficiálne uvedený do života systém duálneho vzdelávania. Z celkového počtu 422 zapojených žiakov na Slovensku sa v systéme duálneho vzdelávania v školskom roku 2015/2016 rozhodlo študovať 100 žiakov zo šiestich stredných škôl na území kraja. TSK sa tak stal krajom s najsilnejším zastúpením žiakov v duálnom vzdelávaní spomedzi všetkých krajských samospráv," uviedla Rezáková.

Počet certifikovaných zamestnávateľov, ktorí sa podľa nej v budúcom školskom roku plánujú do duálneho vzdelávania zapojiť, sa vyšplhal z pôvodného čísla 12 (počet zamestnávateľov zapojených v školskom roku 2015/2016) na 51 subjektov.

"Najväčší záujem pritom zamestnávatelia prejavili o študijné odbory mechanik nastavovač, operátor prevádzky a ekonomiky dopravy a mechanik elektrotechnik. V dopyte firiem sa často skloňovali aj učebné odbory ako mechanik banských prevádzok, autoopravár – mechanik, železničiar či študijný odbor operátor gumárskej a plastikárskej výroby," doplnila Rezáková.

Ako dodala, systém duálneho vzdelávania v praxi pre zúčastnené strany prináša niekoľko výhod. Zapojené firmy získavajú možnosť vychovať si vlastnú budúcu pracovnú silu prispôsobenú svojim potrebám. Školám spolupráca s etablovanými firmami zvyšuje renomé a posilňuje ich pozíciu na trhu škôl z pohľadu študenta i rodiča. Žiaci ťažia z dlhodobej perspektívy zamestnania sa vo svojom regióne, resp. priamo vo firme, v ktorej duálne vzdelávanie absolvujú a tiež z finančnej motivácie v podobe štipendií.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár