Súdy začínajú doručovať úradnú poštu do elektronických schránok

Ilustračné foto Foto: TASR

Bratislava 1. novembra (TASR) – Súdy začínajú komunikovať elektronicky s právnickými osobami, ktoré si aktivovali elektronickú schránku. Úradnú poštu im majú doručovať takýmto spôsobom od začiatku novembra.

Elektronické schránky pre komunikáciu s orgánmi verejnej správy majú právnické osoby zriadené od začiatku augusta. Ministerstvo spravodlivosti malo technickú výnimku, vďaka ktorej získalo ďalší čas na prípravu. Termín spustenia elektronického doručovania bol posunutý na 1. novembra.

Do elektronických schránok by súdy mali doručovať právnickým osobám rozhodnutia, ako aj súvisiacu priebežnú komunikáciu. Cieľom ministerstva je dosiahnuť maximálnu možnú mieru elektronickej komunikácie vo všetkých súdnych agendách. Osobitne ráta s takouto formou komunikácie v nových justičných opatreniach, ktorými sú elektronický platobný rozkaz a exekučné konanie.

Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) zriadila k 1. augustu 322.974 schránok právnických osôb na doručovanie úradných rozhodnutí. Keďže mnohí štatutári firiem ešte nemali občiansky preukaz s čipom, ktorý je základným predpokladom na vstup do elektronickej schránky, navrhol podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini (Smer-SD) prechodné obdobie.

Štatutári právnických osôb sa nemusia prihlásiť hneď, ale aktiváciu schránky môžu vykonať do konca roka. Od 1. januára 2017 bude schránka aktivovaná na doručovanie automaticky.

Povinná aktivácia sa týka právnických osôb a zapísaných organizačných zložiek, ktoré majú sídlo na území SR. Nevzťahuje sa na malých živnostníkov a fyzické osoby. Doručené elektronické rozhodnutia do schránky majú rovnaký právny účinok, akoby boli doručované v listinnej forme, vrátane začatia plynutia zákonných lehôt.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár