Komerčné vlaky menia názvy. Na koľajnice vyštartuje Marlenka a Manner

Ilustračná snímka Foto: TASR/Martin Baumann

Bratislava 17. novembra (TASR) - Komerčné názvy niektorých vlakov sa v decembri zmenia. Na slovenské koľajnice tak po novom vyštartuje rýchlik Marlenka či Manner Neapolitaner. Naopak, cestujúci sa budú musieť rozlúčiť s názvami vlakov Okay Elektro a Innogy.

Takéto novinky prinesie pravidelná zmena cestovných poriadkov, ktorá začne platiť od 11. decembra. S komerčnými názvami, čiže s názvami firiem alebo ich produktov, budú od tohto dátumu jazdiť niektoré spoje štátneho dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) premávajúce na severnej trase Bratislava - Žilina - Košice.

Cestujúci sa budú stretávať s pomenovaniami rýchlikov Mila Sedita, Horalky Sedita, Marlenka, Manner Neapolitaner, Fixinela, Novofruct a Intersport.

Dopravca však už v minulosti avizoval, že chce ponechať niektoré tradičné zemepisné názvy vlakov. Najväčšia časť pomenovaných vlakov tak bude podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča aj v novom cestovnom poriadku niesť zemepisný názov. Sú to napríklad mená ako Dargov, Liptov, Spišan či Ružín alebo Hron.

"Prostriedky utŕžené za predaj komerčných názvov vzápätí investujeme do zvyšovania úrovne cestovania a skvalitňovania našich služieb," priblížil Kováč.

Štátny dopravca ale zároveň od 11. decembra vracia na trať medzi Bratislavou a Košicami aj InterCity vlaky. Či začne predávať názvy aj týchto spojov, firma do budúcna nevylúčila. "Vlaky InterCity nebudú mať k 11. decembru osobitný názov. Označené budú ako vlaky InterCity Železničnej spoločnosti Slovensko a číslom vlaku. Do budúcnosti však nevylučujeme zmenu," dodal Kováč.

Komerčné názvy vlakov sa na slovenské koľajnice vrátili v júni 2013. Fungovali však už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov.

Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich. "Jedným smerom sa totiž ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.