Spomedzi susedných krajín zaplatili Slováci za staré autá najviac

Škoda Octavia, ilustračné foto. Foto: static.autoexpress.co.uk

Bratislava 18. januára (TASR) - V roku 2016 bolo na Slovensku, v Českej republike, v Poľsku a v Maďarsku v rámci trhu s jazdenými vozidlami ponúknutých celkom 4.292.000 automobilov. Vyplynulo to z analýzy spoločnosti AAA Auto, ktorá kontinuálne monitoruje trh s jazdenými vozidlami v celom regióne strednej Európy.

Slovenskí motoristi si mohli v roku 2016 vyberať z viac ako 558.000 inzerovaných jazdených vozidiel dostupných po celom Slovensku. Český trh ponúkal viac ako jeden milión vozidiel, v Poľsku takmer 2 milióny a v Maďarsku viac ako 680.000.

Pri porovnaní priemerných cien jazdených vozidiel v susedných krajinách sa Slovensko dostáva na prvé miesto. Domáci motoristi museli v minulom roku za jazdené vozidlo zaplatiť viac ako 13.000 eur, pričom v Českej republike len niečo vyše 7100 eur, v Maďarsku 6100 a v Poľsku dokonca necelých 5500 eur. Priemerný vek vozidiel sa pohybuje v rozmedzí zhruba troch rokov. Najmladšie vozidlá (9,1 roka) sa ponúkajú na Slovensku, najstaršie v Maďarsku (12,5 roka). V Českej republike je priemerný vek jazdeného vozidla 10,4 roka.

Značné rozdiely sú viditeľné aj pri najazdených kilometroch. Oproti Českej republike a Slovensku, kde počet najazdených kilometrov dosahoval v priemere 154.000 (ČR) a 147.000 (SR), ukazoval odometer priemernej "jazdenky" viac ako 173.000 km v Poľsku a 178.000 km v Maďarsku.

V rámci Českej republiky bolo najviac vozidiel ponúkaných v Prahe (298.000), na Slovensku to bolo v Trenčianskom kraji kde si zákazníci mohli vyberať z celkovo 122.000 automobilov. V Poľsku sa vlani ponúkalo najviac vozidiel (295.000) vo Varšave a okolí.

„Inzerenti evidentne na základe dopytu verili, že sú slovenskí motoristi ochotní za automobil utratiť takmer o 1500 eur viac ako v roku 2015, čo je nárast o 12,9 %. V Českej republike zaznamenávame výrazne pomalší medziročný nárast sumy (6,7 %). Slovenská ekonomika rastie a Slováci sú podľa cien požadovaných v inzercii za jazdené vozidlá ochotní investovať každý rok viac. Uprednostňujú kvalitnejšie, bezpečnejšie a lepšie vybavené vozidlá, do úvahy začínajú brať i náklady na opravy, ktoré so sebou nesie nákup starého auta," zdôrazňuje generálna riaditeľka AAA Auto Karolína Topolová.

Rozdielny vkus motoristov susedných krajín sa premieta aj do obľúbenosti značiek, ktoré sa predávajú najviac. Popularita továrenských značiek v TOP 10 najobľúbenejších áut je relatívne odlišná. Kým na Slovensku a v Českej republike si prvé dve priečky drží Škoda s modelmi Octavia a Fabia, v Poľsku a v Maďarsku sa do pomyselného rebríčka desiatich najobľúbenejších modelov nedostal ani jediný zástupca českej Škody. V oboch krajinách s jasným prehľadom dominuje Opel Astra. Jediné tri modely, ktoré sa vošli do TOP 10 vo všetkých štyroch krajinách, sú VW Passat, Ford Focus a BMW 3.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár