Rezort vnútra žiada štatutárov, aby si vybavili elektronický občiansky

Na archívnej snímke nový typ občianskeho preukazu. Foto: TASR - Pavel Neubauer

Bratislava 16. marca (TASR) - Do štartu komunikácie štátnych úradov so štatutármi spoločností zapísaných v obchodnom registri zostáva už len 16 týždňov. Napriek tomu je na prístup k svojim elektronickým schránkam pripravených len 102.243 zástupcov firiem, teda ani nie polovica (48 percent). Väčšina štatutárov, takmer 111.000 osôb, teda nemá občiansky preukaz s čipom vybavený vôbec, alebo ho nemá aktivovaný bezpečnostným osobným kódom /BOK/. TASR o tom dnes informovalo tlačové oddelenie Kancelárie ministra vnútra.

Ministerstvo vnútra (MV) SR, ktoré vydáva elektronické občianske preukazy, už pokladá situáciu za kritickú. „Preto sme v uplynulých dňoch rozoslali štatutárom bez potrebného dokladu informačnú SMS správu s výzvou, aby si elektronický občiansky preukaz vybavili. Ak ani tento krok nezaberie, musia štatutári rátať s tým, že na oddeleniach dokladov strávia čakaním pomerne dosť času,“ upozorňuje rezort vnútra.

Z dát ministerstva vnútra totiž vyplýva, že čakacie lehoty na oddeleniach dokladov sa začínajú predlžovať – blíži sa dovolenkový čas a občania si vybavujú pasy. V súčasnosti je priemerná čakacia lehota pri žiadosti o vydanie občianskeho preukazu 22 minút, ale každým dňom si žiadatelia počkajú dlhšie.

„Upozorňujeme, že hroziacim kolapsovým stavom na oddeleniach dokladov sa v polovici roka nebude dať vyhnúť, ak štatutári firiem nezačnú brať výzvy vážne. Aby bolo vybavovanie dokladov plynulé, je potrebné, aby si týždenne vybavilo či aktivovalo občiansky preukaz 6925 štatutárov. V skutočnosti každý týždeň navštívi pracoviská dokladov v priemere len tisíc štatutárov,“ dodáva MV SR.

MV SR mesačne vydáva v priemere 50.000 až 55.000 občianskych preukazov. Doklad si možno vybaviť na hociktorom zo 76 oddelení dokladov v Slovenskej republike nezávisle od miesta trvalého pobytu. Na klientskych centrách sú čakacie lehoty dlhšie, a to najmä v krajských mestách. V pondelok, utorok a vo štvrtok sú oddelenia dokladov otvorené od 08.00 do 15.00 h, v stredu až do 17.00 h, v piatok len do 14.00 h.

„Pri prevzatí dokladu si nechajte bezplatne vydať aj certifikáty potrebné k vytvoreniu zaručeného elektronického podpisu, ktorý využijete najmä pri množstve e-služieb poskytovaných štátom. Každý, kto požiada o elektronický podpis, dostane bezplatne čítačku. Vyhotovený doklad vám doručíme na ktorékoľvek pracovisko v rámci SR. Existuje samozrejme aj možnosť nechať si ho doručiť kuriérom do vlastných rúk,“ uzatvára MV SR.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.