Magistrát je podľa Cyklokoalície brzdou rozvoja cyklodopravy

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Bratislava 1. apríla (TASR) – Magistrát hlavného mesta je podľa občianskeho združenia Cyklokoalícia brzdou rozvoja cyklodopravy v Bratislave. Akčný plán rozvoja cyklistickej a pešej dopravy na rok 2017 sa podľa združenia nenapĺňa. Od mesta preto žiada okamžité navýšenie kompetencií mestského cyklokoordinátora a radikálny rozvoj novej cyklistickej infraštruktúry. Bratislavská samospráva s týmito tvrdeniami nesúhlasí.

Akčný plán definuje podľa Cyklokoalície zvýšenie podielu nemotorovej a verejnej dopravy a zníženie podielu motorizovanej individuálnej dopravy. "V roku 2017 je naplánovaná výstavba piatich nových cyklotrás, pričom magistrát má pripravené projekty len k dvom z nich," uvádza. Údržbu existujúcich cyklotrás a realizáciu zdokumentovaných projektov podľa združenia mesto dlhodobo zanedbáva.

Prvý okruh Bratislavy, cyklotrasa okolo historického centra, je rozpracovaný od roku 2011 a má stagnovať už šesť rokov. Cyklokoalícia tvrdí, že vypracovala projekt bezpečného riešenia Hodžovho námestia, ktorý je podstatný pre rozvoj cyklodopravy v Bratislave. "Hoci si magistrát riešenie osvojil, nezaradil ho ani do plánu na rok 2017," podotklo združenie.

Cyklokoalícia vyzýva magistrát k prijatiu účinných opatrení, rozšíreniu kompetencií mestského cyklokoordinátora na výkonný a najvyšší rozhodovací orgán v oblasti cyklodopravy v Bratislave. Taktiež požaduje napĺňanie Akčného plánu rozvoja cyklistickej a pešej dopravy, ktorý schválilo mestské zastupiteľstvo.

"Nezáleží nám na tom, kto je práve primátorom. Ide nám o dlhodobo bezpečné a atraktívne podmienky pre všetkých ľudí na bicykloch v Bratislave," povedal prezident Cyklokoalície Dan Kollár.

Cyklokoalícia v blízkom čase pripravuje protestné zablokovanie jednej z hlavných dopravných tepien Bratislavy bicyklami, a to z dôvodu prehlbujúcej sa nefunkčnosti a stagnácie mesta v oblasti cyklodopravy. Tie sú podľa združenia v rozpore so záväzkom Bratislavy vo Viedenskom memorande z roku 2013, ktoré hovorí o podpore rozvoja cyklodopravy, rozšírení dopravnej cykloinfraštruktúry a udržateľnej mobilite.

Hlavné mesto sa ohradzuje proti tvrdeniam Cyklokoalície. Ako tvrdí, potrebné kroky v zmysle Akčného plánu rozvoja cyklistickej a pešej dopravy na rok 2017 realizuje. "V tomto roku je na výstavbu a údržbu cyklotrás alokovaných 506.000 eur z programu Verejná infraštruktúra a ďalších 460.000 eur v programe Efektívna a transparentná samospráva (podprogram Rozvojové a EÚ projekty)," uviedla pre TASR Iveta Kešeľáková z komunikačného oddelenia bratislavského magistrátu.

Dva pripravované okruhy cyklotrás v spolupráci s dotknutými mestskými časťami (Starohájska v Petržalke a historický okruh v Starom Meste) sú podľa jej slov v procese stavebného povoľovania. Ako podotkla, náročnosť realizácie ďalších troch cyklotrás závisí od revíznych procesov, ako aj od vysporiadania majetkovo-právnych vzťahov. "Tie sa v najväčšej miere podieľajú na prieťahoch pri realizácii projektov, nehovoriac o klimatických pomeroch. Rozvoj a podpora cyklodopravy aj naďalej patrí medzi hlavné priority mesta na rok 2017," skonštatovala Kešeľáková.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár