Železnice zavedú nové priame spojenie z Košíc do Viedne bez prestupu

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Bratislava 4. decembra (TASR) – Cestujúci z Košíc cez Bratislavu do Viedne už nebudú musieť prestupovať. Postará sa o to nové priame spojenie InterCity (IC) vlakov. Cesta priamym IC spojom z Košíc do hlavného mesta Rakúska potrvá 6 hodín a 12 minút, opačným smerom o tri minúty dlhšie. Informovala o tom v pondelok Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) na tlačovej konferencii s tým, že novinka vstúpi do platnosti od úpravy cestovného poriadku v nedeľu 10. decembra.

"Vnímame slovenské železnice ako súčasť stredoeurópskeho priestoru a naša ambícia do budúcna je, aby sme spájali jednotlivé metropoly v rámci tohto regiónu a prvým takým riešením je, že IC-čko z Košíc bude končiť vo Viedni," priblížil riaditeľ úseku ekonomiky ZSSK Karol Martinček. Vlak prejde trať Košice – Bratislava za 4 hodiny a 42 minút a pokračovať bude až do Viedne ako vlak kategórie REX, skráti sa aj celkový čas čakania v Bratislave.

ZSSK zároveň od zmeny cestovného poriadku rozšíri v spolupráci s rakúskym dopravcom ÖBB ponuku spojov na linke Bratislava – Petržalka – Kittsee – Wien Hauptbahnhof, na ktorej budú vlaky premávať každý deň v hodinovom intervale.

Dopravca bude okrem iného zabezpečovať medzištátne spojenia prevažne do susediacich krajín, a to do Viedne, Prahy a Budapešti. Na linke Budapešť – Bratislava – Praha (Berlín/Hamburg) bude naďalej premávať osem párov vlakov EuroCity (EC). Novinkou na tejto trase je, že denné EC vlaky budú vychádzať a končiť v stanici Budapešť Nyugati namiesto Budapešť Keleti, čím sa podľa ZSSK skráti cestovný čas medzi Bratislavou a Budapešťou o 16 minút na 2 hodiny a 26 minút. Vlaky na tejto trase budú jazdiť pod novým názvom Metropolitan.

Obnovené bude aj žiadané spojenie medzi Petržalkou a Rajkou. Počas letnej sezóny by už malo fungovať aj spojenie Bratislava – Split, na ktorom by mali vlaky premávať raz týždenne.

Tieto opatrenia sú, ako uviedol riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu Patrik Horný, súčasťou stratégie ZSSK, ktorá chce presunúť ľudí z áut do vlakov. Práve IC vlaky sú podľa generálneho riaditeľa ZSSK Filipa Hlubockého veľmi úspešné. "Tomuto produktu sa darí významne lepšie, ako sa predpokladalo," zdôraznil s tým, že IC vlaky sú v zisku.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár