Chodci na diaľnici, autá v protismere: Aj to riešila Diaľničná patrola

Na snímke auto diaľničnej patroly blokuje vjazd na diaľnicu D1 20. apríla 2017. Pri reťazovej dopravnej nehode na úseku D1 Poprad Spišský Štvrtok sa zrazilo 30 - 40 vozidiel, pričom zranených je 25 osôb, z toho dvaja ťažko, šesť ľudí má stredne ťažké poranenia a 17 ľudí utrpelo ľahké poranenia. Foto: TASR - Oliver Ondráš

Bratislava 20. januára (TASR) - Šestnásť áut Diaľničnej patroly, ktoré pomáhajú motoristom v núdzi, najazdilo v roku 2017 celkovo 2,37 milióna kilometrov. Posádky týchto áut pomáhali vodičom v 17.967 prípadoch, čo je v porovnaní s rokom 2016 viac o približne 1500 prípadov.

"Najčastejšie zabezpečovali dopravu signalizačným vozíkom, a tým chránili vozidlá a ich posádky," priblížila hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová.

Posádky Diaľničnej patroly podľa jej slov zasahovali najviac na úsekoch s najväčšou intenzitou dopravy. Boli to najmä vozidlá patroly zo stredísk v Bratislave, v Trnave, v Malackách a v Galante. "Každé z týchto stredísk malo v roku 2017 viac ako 1500 zásahov, respektíve udalostí, ktoré riešili v premávke," vyčíslila Michalová.

Najfrekventovanejším prípadom, ktorým sa posádky patroly v minulom roku zaoberali, bolo zastavenie vozidla na ceste, jeho označenie a ďalšia prislúchajúca pomoc. "Počet týchto incidentov presahuje polovicu všetkých udalostí diaľničnej hliadky," opísala hovorkyňa. Vozidlá Diaľničnej patroly tiež podľa nej zabezpečovali aj súčinnosť pri dopravných nehodách vo viac ako 1700 prípadoch.

Patrola zároveň podľa Michalovej dohliada na bezpečnosť cestnej premávky napríklad aj tým, že odstraňuje neželané prekážky z vozovky. "Pracovníci patroly dokonca museli usmerňovať 34 chodcov a cyklistov na diaľniciach a rýchlostných cestách a taktiež aj dve vozidlá, ktoré zablúdili do protismeru," opísala.

Služba diaľničnej patroly funguje na slovenských diaľniciach a rýchlostných cestách od apríla 2015. Je bezplatná, motoristi ju majú v cene diaľničnej známky. Jej úlohou je pomáhať vodičom v tiesni, najmä ich zabezpečiť a označiť.

Pomáha tiež s kontaktom na odťahovú službu či prevádzkovateľov servisov a zabezpečuje pomoc aj pri výmene kolesa alebo v prípade potreby doplnenia pohonných hmôt. Vodičom pomôže aj pri odtiahnutí auta na najbližšie odpočívadlo či zjazd z diaľnice. K dispozícii je nepretržite 24 hodín denne, sedem dní v týždni. Motoristi môžu o jej pomoc požiadať na telefónnom čísle 0800 100 007 alebo prostredníctvom aplikácie Pomoc na diaľnici.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR