Zo 16.000 návštevníkov veľtrhu práce bolo až 71 % mladých do 34 rokov

Veľtrh práce Profesia days, archívna snímka. Foto: TASR/Jakub Kotian

Bratislava 7. marca (TASR) - Na tohtoročný veľtrh práce Profesia Days, ktorý sa konal v bratislavskej Inchebe, prišlo 16.000 návštevníkov. Ponuka práce zaujala najmä ľudí v mladom veku. Až 71 % návštevníkov malo do 34 rokov. Zaujímavosťou podľa Nikoly Richterovej zo spoločnosti Profesia je, že najväčšiu skupinu tvorili zamestnaní ľudia.

Ľudia hľadali viac informácií o firmách a novú prácu. Práve táto skutočnosť potvrdzuje situáciu v hlavnom meste. Pomerne nízka nezamestnanosť a veľký dopyt po nových zamestnancoch vo firmách totiž spôsobuje, že ľudia si môžu viac vyberať.

O lepších miestach sa tak často informujú aj zamestnaní ľudia. Nie je preto prekvapujúce, že návštevníci Profesia Days chceli najmä získať užitočné informácie o zamestnávateľoch či nájsť si novú prácu.

Ukazuje sa, že zmeniť zamestnanie nemajú problém najmä mladí ľudia. Tí totiž ešte nenesú zodpovednosť za splácanie hypotéky, prípadne staranie sa o rodinu.

Návštevníci vyhľadávali najmä pozície v obchode či administratíve. Zaujímavosťou je, že účastníci veľtrhu mali najväčší záujem práve o dve odvetvia, v ktorých zamestnávatelia v hlavnom meste hľadajú na pracovnom portáli Profesia.sk najviac ľudí.

Zamestnávatelia sa môžu už onedlho stretnúť naživo s uchádzačmi aj v ďalšom slovenskom meste. Po Bratislave a Košiciach bude tretím dejiskom pracovného veľtrhu na Slovensku Žilina. Prvý ročník veľtrhu na strednom Slovensku sa bude konať 17. mája.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR