Mladí podnikatelia sa môžu obrátiť na európske združenia

Ilustračné foto Foto: TERAZ.sk/Andrej Galica

Bratislava 8. septembra (TASR) - Mladým ľuďom, ktorí sa rozhodli pre podnikanie, často chýba dlhodobá vízia alebo ekonomická a legislatívna podpora. Podľa štúdie JEUNE týmto problémom čelí už v začiatkoch podnikania 99 % firiem.

„Na rozbeh firmy chýbajú mladým podnikateľom často skúsenosti, kontakty či financie. Práve aktivity európskych združení mladých podnikateľov im pomáhajú odstraňovať mnohé bariéry a uspieť na trhu,“ tvrdí Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS).

Podľa neho sú malé a stredné podniky hnacou silou hospodárstva, pretože vytvárajú pracovné miesta, pružne reagujú na podmienky trhu a podnecujú rast životnej úrovne obyvateľstva. Napriek tomu ich štáty nie vždy dostatočne podporujú a motivujú.

Na Slovensku sa v súčasnosti podľa Solíka pasujú s viacerými prekážkami, a to nielen v začiatkoch podnikania. „Nemôžeme očakávať, že štát a veľké spoločnosti vytvoria dostatočný počet pracovných miest. Aj preto vedieme mladých ľudí k tomu, aby si založili vlastné firmy a presadili sa nielen na lokálnom, ale aj na globálnom trhu. S víziou možného zlepšenia podmienok podnikania mladých na Slovensku sa ZMPS stalo členom najväčšieho združenia mladých podnikateľov v Európskej únii - JEUNE (Young Enterpreneurs’ Organisation of the European Union".

Organizácia JEUNE spája viac ako 1.660.000 mladých aktívnych ľudí v celej Európe. Skladá sa z národných asociácií, vďaka čomu prináša globálny prístup a efektívne zastúpenie na všetkých úrovniach. Bola založená v roku 1994 s cieľom obhajovať priaznivé podnikateľské prostredie pre mladých šikovných ľudí.

Z hľadiska podpory podnikania je dôležité prepájať podnikateľské organizácie v medzinárodnom meradle a z tohto dôvodu sa ZMPS stalo členom JEUNE.

„Vďaka tomuto spojeniu dokážeme efektívne pomôcť mladým podnikateľom na zahraničných trhoch. Priamy kontakt cez partnerské organizácie umožní jednoduchšiu expanziu a uľahčí podnikateľom zorientovať sa na cudzokrajnom trhu. Kontakty, rady, riešenia, postupy – toto všetko nájde mladý podnikateľ cez Združenie mladých podnikateľov Slovenska už aj v zahraničí,“ uzatvoril Solík.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.