RVR uložila televíziám pokuty vo výške viac ako 16.000 eur

Ilustračné foto Foto: TASR/Tomáš Halász

Bratislava 10. júna (TASR) - Vysielatelia televízií dostali od Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) pokuty vo výške viac ako 16.000 eur. Rada o tom rozhodla dnes na svojom zasadnutí.

Vysielateľovi televízie JOJ, spoločnosti MAC TV, uložila RVR pokutu 6000 eur za viacero porušení zákona súvisiacich s vysielaním reklamy. Porušenia sa týkali oddelenia reklamného bloku, počtu povolených porušení programu reklamou i presiahnutia časového rozsahu pre reklamu.

Pokuty vo výške 10.165 eur uložila RVR vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA. Týkali sa vysielania televízie Markíza, konkrétne porušenia zákona o ochrane ľudskej dôstojnosti vo vysielaní Televíznych novín (5000 eur), podmienok umiestňovania produktov do programov v relácii Teleráno (1500 eur) i porušenia ustanovenia o ochrane maloletých, ktoré súviselo s filmom Princezná Lissy (3500 eur). Vysielateľ ho označil za nevhodný pre deti do sedem rokov, hoci obsahoval obscénne vyjadrenia a gestá primerané vekovej skupine maloletých od 15 rokov. Sankciu vo výške 165 eur dostal vysielateľ aj za to, že RVR nedodal súvislý záznam z vysielania televízie DAJTO zo dňa 10. januára 2014.

Sankciu v rovnakej výške dostala aj RTVS, avšak v tomto prípade za to, že v rámci programu Večerníček odvysielala 5. februára 2014 seriál Hurvínkův rok s českým dabingom, čím porušila povinnosť odvysielať program určený maloletým do 12 rokov s dabingom v štátnom jazyku.

TASR informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.