Americká zásielková spoločnosť sa dohodla na kúpe za 4,4 miliardy eur

Na archívnej snímke z 22. marca 2012 zamestnanec roznáša balíky v New Yorku. Foto: TASR/AP

Amsterdam 7. apríla (TASR) - Americká zásielková spoločnosť FedEx sa dohodla na kúpe holandskej zásielkovej firmy TNT Express za 4,4 miliardy eur. FedEx si tak môže pripísať úspech na rozdiel od svojho najväčšieho amerického rivala United Parcel Service (UPS), ktorému pokus o kúpu TNT pred dvoma rokmi nevyšiel. Zablokovali ho regulačné úrady. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.

FedEx ponúkne akcionárom TNT 8 eur za jeden podiel. Dohoda otvorí americkej firme prístup k európskej sieti a zákazníci holandskej spoločnosti zase získajú prístup ku globálnej distribučnej platforme FedExu. Americká spoločnosť mala doteraz len obmedzený prístup na európsky trh, čo je možno aj dôvod, prečo boli jej šance na kúpu TNT väčšie ako v prípade UPS.

Výsledná cena je o 33 % vyššia ako 6 eur, čo je cena, pri ktorej uzavreli akcie TNT obchodovanie na burze 2. apríla. Dozorná rada TNT už odporučila akcionárom, aby dohodu schválili. Obe spoločnosti neočakávajú, že protimonopolné úrady budú mať veľké výhrady proti predaju TNT a odhadujú, že celú transakciu dokončia v 1. polovici budúceho roka 2016.

Európska únia v roku 2013 zablokovala ponuku UPS na kúpu holandskej firmy za 9,50 eura/akcia pre obavy, že by to znížilo konkurenciu na európskom trhu, keďže UPS už má vybudovanú pomerne silnú európsku logistickú sieť.

No zatiaľ čo pre UPS bolo toto rozhodnutie len sklamaním, holandskej TNT uškodilo, keďže počítala s tým, že bude môcť využívať logistickú sieť UPS.

TNT následne uskutočnila reštrukturalizáciu, znížila náklady, predala časť prevádzok a investovala do zlepšenia prepravy zásielok "po zemi" v rámci Európy, aby si udržala klientov na slabom trhu na starom kontinente. Vo februári však spoločnosť varovala, že podmienky na trhu v západnej Európe sú stále veľmi nepriaznivé.

Kúpa TNT umožní americkej spoločnosti, ktorá je najväčším leteckým prepravcom zásielok na svete, posilniť ich prepravu po cestách v Európe. Expanzia na starom kontinente je jedným z hlavných pilierov novej stratégie FedExu zameranej na zvýšenie zisku.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.