Bratislava 5. februára (OTS) - Značke GORAL VODKA MASTER patrila na najväčšej slovenskej výstave Danubius Gastro netradične celá jedna hala. GORAL VODKA MASTER sa tak stala najväčším vystavovateľom ročníka 2015. Počas štyroch dní výstavu navštívilo až 62 000 návštevníkov. V hale D1 sa okrem značky GORAL VODKA MASTER odprezentovali aj ďalšie značky z portfólia úspešného slovenského výrobcu – FAMILIA Premium, Goral Vodka, ALTERNATIVE Vodka, SPIŠ ORIGINAL, TATRA BALSAM, Spišská BOROVIČKA, Nestville Whisky a 100% za studena listované šťavy značky FRUXI Fresh.
V piatok a v sobotu prebehol 1. ročník súťaže MASTER CUP 77. Bol naozaj úspešný, divácky atraktívny, nabitý skvelou show a pestrofarebnými cocktailmi. V rámci troch kategórií junior classic, senior classic a flair bolo povinnosťou súťažiacich použiť vo svojom miešanom nápoji aj GORAL VODKU MASTER. Juniorskej kategórie sa zúčastnilo takmer 50 študentov a víťazom sa stal Roland Regec. V seniorskej sa medzi profesionálmi predstavila aj súčasná majsterka sveta v miešaní drinkov Janka Karkušová, ktorá v súťaži MASTER CUP 77 skončila tretia. Víťazom sa stal Tomáš Gyen, ktorý vyhral aj kategóriu Flair. V štvrtej, špeciálnej kategórii s názvom DOUBLE CROSS World Class Cosmopolitan bolo úlohou súťažiacich namiešať čo najlepší Cosmopolitan s použitím vodky DOUBLE CROSS. Víťazom sa stal Imrich Macúch, ktorý ako výhru získal možnosť namiešať priamo v liehovare v Starej Ľubovni, kde sa vodka DOUBLE CROSS vyrába, limitovanú edíciu svojho unikátneho DOUBLE CROSS Cosmopolitan.
Prvý deň výstavy bol určený odbornej verejnosti, v rámci ktorej značka GORAL VODKA MASTER priniesla tri špičkové prezentácie. Ako prvý sa predstavil Američan Jeff Johnson, spolumajiteľ vodky DOUBLE CROSS, ktorý prezentoval najnovšie trendy na poli prémiových alkoholických nápojov. A aké sú? Konzumácia alkoholu vzrastá a to najmä pri vodke, whisky a tequile. Svoju pozíciu posilňujú predovšetkým vyššie prémiové značky. Rozmáha sa tiež rozširovanie produktových portfólií o ochutené produkty a celkovo dramaticky rastie inovácia produktov.
Zdena Hajnalová zastupujúca Úrad priemyselného vlastníctva SR hovorila na tému „Ochrana označení pôvodu výrobkov, zemepisných označení výrobkov a ochranných známok“. Význam ochrany spočíva v informácii určenej spotrebiteľovi o tom, že výrobok má určité vlastnosti a kvalitu, ktoré sú dané jeho pôvodom. Podľa zákona je možné ako označenie pôvodu výrobkov a zemepisné označenie chrániť: víno, liehoviny, minerálne vody, remeselné výrobky, nerastné suroviny, drahé kamene... Takúto ochrannú známku má napríklad francúzske Šampanské, ale aj Spišská BOROVIČKA.
Tretím prezentátorom bol Poliak Piotr Dziadkowiec, prezident Polish Bartenders Association, ktorý hovoril o alkoholových a cocktialových trendoch vo východnej Európe.
Značka GORAL VODKA MASTER má ambíciu stať sa leadrom v profesionálnom gastro segmente, prinášať novinky a prezentovať trendy. Prvý ročník MASTER CUP 77 bol krok správnym smerom. Organizátor verí, že sa zo súťaže stane tradícia. V ďalších ročníkoch sa očakáva aj účasť zahraničných súťažiacich s medzinárodnou reputáciu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR