Lego sa minulý rok vrátilo k rastu

Regionálny turnaj medzinárodnej robotickej súťaže pre deti a mládež FIRST LEGO League v priestoroch Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach 11. januára 2017. Súťaží 18 tímov, spolu 138 detí vo veku 9 - 16 rokov, aby predviedli svoje roboty a zabojovali o postup do semifinále. Foto: TASR/František Iván

Kodaň 27. februára (TASR) - Dánsky výrobca legendárnej stavebnice Lego sa minulý rok vrátil k rastu. Jeho tržby sa po poklese v ťažkom roku 2017 opäť zvýšili. Pomohol mu dopyt po tematických súpravách stavebnice Harry Potter a Star Wars spolu so silným predajom v Číne, kde dánsky výrobca plánuje otvoriť nové obchody.

Spoločnosť v stredu uviedla, že jej tržby sa v roku 2018 zvýšili o 4 % na 36,4 miliardy dánskych korún (4,88 miliardy eur). Čistý zisk vzrástol o 3,5 % na 8,1 miliardy DKK a prevádzkový zisk stúpol o 4 % na 10,8 miliardy DKK. Prispel k tomu silný dvojciferný rast predaja v Číne a "nižší jednociferný" v Spojených štátoch a západnej Európe.

Generálny riaditeľ Niels B. Christiansen uviedol, že spoločnosť sa zotavuje z poklesu predaja v roku 2017, prvého po desiatich rokoch. Dodal, že Lego dosiahlo svoj cieľ, ktorým bolo "stabilizovať podnikanie".

Lego verzia vesmírnej lode Star Wars Millennium Falcon šla vlani najviac na odbyt a aj stavebnice s tematikou Harryho Pottera patrili medzi desať najpredávanejších typov.

"Snažili sme sa stabilizovať podnikanie v roku 2018, ale v skutočnosti sme sa vrátili k miernemu rastu vo všetkých parametroch vo veľmi ťažkom prostredí," povedal Christiansen.

Snaha skombinovať plastové dielce stavebnice s digitálnym svetom vrátane programovania stavebníc sa tiež vyplatila, dodal Christiansen.

Tržby spoločnosti Lego sa zvýšili na všetkých kľúčových trhoch, no najviac v Číne. V tejto krajine, ktorá sa zatiaľ podieľa menej ako 10 % na predaji firmy, plánuje Lego viac ako zdvojnásobiť počet obchodov v tomto roku na 140.

On-line predaj, a to tak vlastný, ako aj cez ďalších internetových predajcov, vlani výrazne vrástol aj na úkor tzv. kamenných obchodov. Christiansen však uviedol, že kamenné predajne zostávajú kľúčovými, aby firme pomohli pri expanzii a ukotvení značky na nových trhoch a poskytli deťom "magickú skúsenosť".

(1 EUR = 7,4616 DKK)

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.