Kodaň 27. februára (TASR) - Dánsky výrobca legendárnej stavebnice Lego sa minulý rok vrátil k rastu. Jeho tržby sa po poklese v ťažkom roku 2017 opäť zvýšili. Pomohol mu dopyt po tematických súpravách stavebnice Harry Potter a Star Wars spolu so silným predajom v Číne, kde dánsky výrobca plánuje otvoriť nové obchody.
Spoločnosť v stredu uviedla, že jej tržby sa v roku 2018 zvýšili o 4 % na 36,4 miliardy dánskych korún (4,88 miliardy eur). Čistý zisk vzrástol o 3,5 % na 8,1 miliardy DKK a prevádzkový zisk stúpol o 4 % na 10,8 miliardy DKK. Prispel k tomu silný dvojciferný rast predaja v Číne a "nižší jednociferný" v Spojených štátoch a západnej Európe.
Generálny riaditeľ Niels B. Christiansen uviedol, že spoločnosť sa zotavuje z poklesu predaja v roku 2017, prvého po desiatich rokoch. Dodal, že Lego dosiahlo svoj cieľ, ktorým bolo "stabilizovať podnikanie".
Lego verzia vesmírnej lode Star Wars Millennium Falcon šla vlani najviac na odbyt a aj stavebnice s tematikou Harryho Pottera patrili medzi desať najpredávanejších typov.
"Snažili sme sa stabilizovať podnikanie v roku 2018, ale v skutočnosti sme sa vrátili k miernemu rastu vo všetkých parametroch vo veľmi ťažkom prostredí," povedal Christiansen.
Snaha skombinovať plastové dielce stavebnice s digitálnym svetom vrátane programovania stavebníc sa tiež vyplatila, dodal Christiansen.
Tržby spoločnosti Lego sa zvýšili na všetkých kľúčových trhoch, no najviac v Číne. V tejto krajine, ktorá sa zatiaľ podieľa menej ako 10 % na predaji firmy, plánuje Lego viac ako zdvojnásobiť počet obchodov v tomto roku na 140.
On-line predaj, a to tak vlastný, ako aj cez ďalších internetových predajcov, vlani výrazne vrástol aj na úkor tzv. kamenných obchodov. Christiansen však uviedol, že kamenné predajne zostávajú kľúčovými, aby firme pomohli pri expanzii a ukotvení značky na nových trhoch a poskytli deťom "magickú skúsenosť".
(1 EUR = 7,4616 DKK)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR