Poprad pracuje na budovaní značky, v klube robia veľké zmeny

Na archívnej snímke tréner HK Poprad Petr Jonák. Foto: TASR/AP

Poprad 5. októbra (TASR) - Predstavitelia HK Poprad zverejnili organizačnú štruktúru klubu a zároveň aj zmeny v A-mužstve. Popradský klub má ambíciu napredovať po všetkých stránkach a nové vedenie chce intenzívne budovať značku klubu. Novinky a viaceré zmeny sa dotkli aj A-mužstva, v ktorom pre nepresvedčivé výkony končia švédsky brankár Linus Fernström i útočník Jozef Tibenský.

Obaja prišli do tímu pred aktuálnou sezónou. "Rozlúčili sme sa s útočníkom Tibenským a momentálne pracujeme na rozviazaní zmluvy s brankárom Fernströmom. Obaja nenaplnili naše očakávania a môžu si hľadať nový klub. Na skúške je obranca Kousalík, ktorý v minulosti pôsobil v Nových Zámkoch i v Banskej Bystrici. Podpísali sme zmluvu s českým obrancom Chaloupkom a oslovili sme aj ďalších hráčov. Ide najmä o popradských odchovancov ako Paločko či Gríger, ale ich súčasné kluby ich nechcú uvoľniť spod zmlúv. Našou ambíciou je postupne sa zlepšovať mať o pár rokov tím, ktorý zaútočí na titul. Jedným z prvých krokov je stabilizácia kádra, ktorú by sme mali radi hotovú niekedy v decembri. Naším cieľom naďalej zostáva účasť v play off a zároveň i budovanie A-mužstva pre ďalšiu sezónu," uviedol tréner A-mužstva a zároveň športový manažér Petr Jonák.

Pre Chaloupku je Poprad prvým zahraničným angažmánom. Doteraz pôsobil výlučne v domácich ligách. V najvyššej českej súťaži odohral celkovo 222 zápasov, v ktorých strelil 4 góly a pridal 26 asistencií. Súčasťou A-mužstva Popradu by mal byť do konca októbra.

"Petr sa v Poprade dostane do zápasového tempa a začiatkom novembra si povieme, kam povedú jeho ďalšie kroky," uviedol pre hokej.cz Chaloupkov agent Martin Podlešák. Chaloupka je odchovancom pardubického hokeja, v najvyššej českej súťaži však hrával predovšetkým za Mladú Boleslav a Litvínov, s ktorým získal v sezóne 2014/2015 majstrovský titul.

Podľa trénera má klub záujem o angažovanie českého útočníka Jana Semoráda, ktorý nedávno ukončil pôsobenie v Nových Zámkoch. Po prvej šestine Tipsport ligy sú hráči HK Poprad na poslednom 10. mieste. Na konte majú iba 7 bodov, čo je o dva menej než deviata Žilina. Napriek tomu však v popradskom klube nevzniká panika a vedenie rieši situáciu chladnou hlavou.

Na archívnej snímke Radoslav Macík (vľavo) a Ján Semorád (vpravo). Foto: TASR - Henrich Mišovič

"Všetci očakávajú, že hneď budú padať hlavy. Vymeniť trénera je to najjednoduchšie riešenie, ale nemyslím si, že je správne. Práca trénera Jonáka je dobre nastavená. Chápem však aj fanúšikov, že chcú vidieť víťazstvá a keď prídu domov zo zápasov, tak sú frustrovaní, že sa nám nedarí. Na to nie sú ľudia zvyknutí. Obmenili sme celý káder a chvíľu trvá, kým sa dá mužstvo dokopy. Je to postupná práca hráčov i trénera a výsledky sa nedostavujú hneď. Keď v tíme nefungujú nejaké články, tak to riešime. Nedá sa vymeniť celé mužstvo a očakávať, že budeme hneď hore," uviedol pre TASR riaditeľ klubu Ľudovít Jurinyi.

Predstavitelia klubu zároveň zverejnili organizačnú štruktúru. Na jej čele je správna rada s konateľom Neklanom Heroldom so spoločnosti Aquacity Poprad. Riaditeľom klubu je Ľudovít Jurinyi, ktorý nedávno nahradil Igora Žifčáka. Vo funkcii športového manažéra bude naďalej pôsobiť Petr Jonák, ktorý je zároveň aj trénerom A-mužstva. Jeho asistentom zostáva Ľ. Jurinyi.

Popradský klub pracuje na budovaní značky klubu a s tým je spojených mnoho krokov na poli marketingu. "Pracujeme na veľkom množstve nových aktivít, ktorými chceme prilákať ľudí na štadión. Hľadáme spôsoby, ako ich prilákať a tomu predchádzala nedávna analýza potrieb našich fanúšikov. Uvedomujeme si, že ľudia už nechcú prísť na štadión a vidieť iba zápas, ale zároveň sa chcú aj zabaviť a byť v kultúrnom prostredí," uviedla marketingová manažérka Marianna Gočová.

Jedným zo želaní predstaviteľov Popradu je mať fanúšikov, ktorí budú klubu držať palce za každých okolností. "Našou ambíciou je otvorená komunikácia na úrovni fanúšik-klub. Chceme, aby ľudia komunikovali priamo s nami prostredníctvom rôznych komunikačných kanálov. Našou ambíciou je mať fanúšikov, ktorí s nami budú v dobrom i v zlom a aby nás naši priaznivci povzbudzovali vždy a nielen iba vtedy, keď sa tímu darí. Aj touto cestou chceme apelovať na fanúšikov, aby si zvykli kupovať lístky cez stránku predpredaj.sk. Má to mnoho výhod v porovnaní s kúpou lístkov krátko pred zápasom v pokladni HK Poprad. Fanúšikovia sa tým vyhnú dlhým radom a zároveň majú šancu vychutnať si sprievodné aktivity, ktoré budú predchádzať domácim zápasom A-mužstva. Zároveň sa kúpou lístkov cez predpredaj.sk automaticky zapoja do súťaže o zaujímavé ceny i do tomboly. Lákadlá pre našich fanúšikov nie sú malé a našimi marketingovými aktivitami chceme byť vzorom pre športové kluby v Poprade a okolí," poznamenala Gočová.

Popradský klub má svoje aktivity aj mimo zimného štadióna. Jednou z nich je propagácia zdravej výživy, najmä ovocia, zeleniny a mlieka na školách a v týchto aktivitách bude pokračovať.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR