CNN stiahla reportáž týkajúcu sa Ruska, traja novinári podali výpovede

Donald Trump, archívne foto. Foto: TASR/AP

Washington 27. júna (TASR) - Traja novinári americkej spravodajskej televízie CNN podali v pondelok výpovede v súvislosti s minulotýždňovou investigatívnou reportážou o údajnom predinauguračnom stretnutí spolupracovníka amerického prezidenta Donalda Trumpa so šéfom ruského investičného fondu, ktorú sa stanica rozhodla stiahnuť. Informovali o tom dnes agentúry DPA a AP.

"Reportáž nespĺňala redakčné štandardy CNN, preto bola stiahnutá. Všetky odkazy na príspevok sú zablokované. Pánovi Scaramuccimu sa ospravedlňujeme," uviedla CNN v oficiálnom stanovisku zverejnenom na svojej stránke.

V príspevku, ktorého autorom je Thomas Frank, nemenovaný zdroj v Kongrese tvrdí, že člen Trumpovho prechodného tímu Anthony Scaramucci sa mal len štyri dni pred jeho inauguráciou stretnúť v reštaurácii s generálnym riaditeľom Ruského fondu priamych investícií (RFPI) Kirillom Dmitrijevom.

Okrem Franka podali výpovede aj zástupca šéfredaktora pobočky CNN vo Washingtone Lex Haris a Eric Lichtblau, vedúci investigatívneho oddelenia CNN.

Podľa CNN reportáž nemohla byť zverejnená, pretože nebola dostatočne podložená faktami.

Scaramucci predtým proti zverejneniu reportáže protestoval, ospravedlnenie stanice však prijal.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár