P. Tomeček: Trnava je mestom príležitostí

Na snímke kandidát na primátora Trnavy Peter Tomeček (Národná koalícia). V Trnave, 26. októbra 2018. Foto: TASR - Lukáš Grinaj

Trnava 26. októbra (TASR) – O post primátora sa v Trnave uchádza ako kandidát Národnej koalície 56-ročný manažér Peter Tomeček. Jeho predvolebným mottom je Trnava - mesto príležitostí. Je ženatý, má jedno dieťa.

-Do politiky ste vstúpili už pred dvoma desaťročiami, boli ste najskôr mestským poslancom, potom v Národnej rade SR za HZDS. Jedno volebné obdobie ste viedli Trnavský samosprávny kraj, čo však mladší voliči pravdepodobne už nevnímajú, lebo to bolo pred trinástimi rokmi. V komunálnej politike ste potom už nepôsobili. Čo vás primalo vstúpiť opäť a zabojovať rovno o najvyššie, primátorské kreslo?-

Sklamanie. Veril som v lepší a rýchlejší vývoj spoločnosti, no tak ako väčšina z nás, i ja zažívam sklamanie. Z mojich skúseností viem, že čakať na niekoho, kto to za vás urobí (zmenu k lepšiemu), je klamlivá naivita. Každý, kto nie je spokojný, by mal priložiť ruku k dielu a svojimi schopnosťami a možnosťami prispieť k lepšiemu životu celej spoločnosti. Na primátora mesta som sa rozhodol kandidovať preto, lebo mám záujem využiť svoje dlhoročné skúsenosti a vedomosti z verejného života a ukázať, že naše mesto mi nie je ľahostajné.

-Ste straníckym kandidátom. Oslovila Národná koalícia vás alebo ste vy ponúkli tomuto subjektu, že ho budete v Trnave reprezentovať? Aký máte okolo seba tím ľudí? Z čoho bude pozostávať vaša kampaň a v akej výške plánujete použiť prostriedky?-

Národná koalícia oslovila mňa. Mám okolo seba menší tím ľudí, pozostávajúci z mojich priateľov, ktorí majú záujem pomôcť mne ako kandidátovi na primátora a, samozrejme, aj Trnavčanom svojimi nápadmi a pripomienkami pre zlepšenie života v meste. Moju kampaň zabezpečuje politická strana Národná koalícia prostredníctvom transparentného účtu a náklady na ňu by mali byť okolo 3000 eur. Kampaň bude štandardná, v súlade so zákonom o volebnej kampani.

-Akú voličskú podporu predpokladáte? Kto je vašou cieľovou skupinou?-

Nie som veštec a prieskumy zatiaľ nie sú zverejnené, ale vsádzam na môj volebný program, ktorý vychádza z dlhoročných skúseností načerpaných v mojom pôsobení vo verejnej správe. Mojou cieľovou skupinou, tak, ako to vychádza z témy mojej volebnej kampane Trnava - mesto príležitostí, sú všetky vekové kategórie, pre ktoré chcem zabezpečiť príležitosti na sebarealizáciu ako jednotlivca tak i spoločenstva - mesta Trnava.

-Máte podporu aj niektorého z politických subjektov, ktoré nepostavili svojho vlastného kandidáta?-

Zatiaľ nemám takúto podporu.

-Čo je top témou vašej kampane? Prečo ste si ju vybrali?-

Témou mojej kampane je Trnava - mesto príležitostí. Každý musí mať rovnaké príležitosti rozvíjať sa podľa svojich možností a schopností. Iba slobodné a sebavedomé osobnosti tvoria spoločenstvo - mesto príležitostí a zároveň udržujú jeho vnútornú súdržnosť. Verím v schopnosť ľudí podieľať sa na riešení svojich vlastných, ale aj spoločných záležitosti. Preto budem podporovať túto zodpovednosť za spoločné riešenia v sociálnom a ekonomickom živote obyvateľov nášho mesta.

-Aké je vaše riešenie pre statickú a dynamickú dopravu, s ktorou má Trnava dlhodobé problémy?-

Statickú dopravu chcem riešiť vybudovaním nových alternatívnych parkovacích miest (hlavne v sídliskovej zástavbe) a novými záchytnými parkoviskami s minimalizovaním negatívnych zásahov do zelene mesta. V dynamickej doprave v súčinnosti s expertmi na dopravu chcem spracovať optimalizáciu krízových úsekov v časoch dopravnej špičky.

-Aké máte riešenie pre zeleň v Trnave, ktorá začína byť pre mesto veľkou výzvou na riešenie?-

Zeleň by mala byť riešená v dvoch úrovniach, a to jednoduchá údržba, zabezpečovaná mestom a verejnoprospešnými prácami, a profesionálna údržba zabezpečovaná profesionálnymi firmami prostredníctvom transparentného verejného obstarávania.

-Čo podľa vás v Trnave funguje a čo nefunguje?-

Každý obyvateľ by mal na to iný pohľad, ale podľa mňa je viac vecí, ktoré nefungujú, ako tých, čo fungujú. Mne osobne chýba komplexná koncepcia rozvoja mesta, rozložená do dlhodobých a krátkodobých plánov pre zastavenie nepriaznivého demografického vývoja mesta a podporujúca rozvoj športu, kultúry, cestovného ruchu, sociálnych a zdravotných služieb, vzdelania, kvalifikovaných pracovných príležitostí a, samozrejme, celej infraštruktúry.

-Na čo z práce doterajšieho primátora nebudete mať problém nadviazať? Čo, naopak, je pre vás nedostatkom, z ktorého sa dá vziať ponaučenie?-

Hodnotiť prácu primátora musia voliči, preto by mal urobiť odpočet svojich predvolebných sľubov. Tým, že som sa rozhodol kandidovať na funkciu primátora, znamená, že ja nie som s jeho prácou a plnením predvolebných sľubov spokojný.

-Čo podľa vás má reprezentovať osobnosť primátora?-

Pomohol by som si parafrázou časti dialógu z filmu 10.000 pred Kristom: “Sú ľudia, ktorí okolo seba nakreslia malý kruh, kde sú len oni a starajú sa len o seba. Potom sú ľudia, ktorí nakreslia väčší kruh, v ktorom sú oni a ich rodina a starajú sa len o nich. No a nakoniec existujú aj ľudia, ktorí nakreslia taký veľký kruh, v ktorom je celé spoločenstvo ľudí a o všetkých sa starajú“. To je moja predstava o osobnosti primátora.

-Vedeli by ste sa vzdať kandidatúry v prospech kandidáta, u ktorého sa ukáže vyššia pravdepodobnosť na zvolenie? Očakávali by ste za to niečo?-

Áno, za podmienky, že by okolo seba nakreslil taký kruh, v ktorom by bolo celé spoločenstvo mesta. Určite by som za to nič neočakával, skôr naopak, určite by som mu chcel pomôcť.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR