Rezort zdravotníctva: Nová mobilná aplikácia pomôže zachraňovať ľudí

Na snímke ministerka zdravotníctva SR Andrea Kalavská počas tlačovej konferencie k predstaveniu novej mobilnej aplikácie na záchranu životov 155.sk. Aplikácia dokáže lokalizovať miesto, kde sa nachádza volajúci a pre nepočujúcich ponúka možnosť zaslať núdzovú správu. V Bratislave 16. apríla 2019. Foto: TASR - Jakub Kotian

Bratislava 16. apríla (TASR) – Pri zachraňovaní ľudských životov pomáha od utorka nová mobilná aplikácia 155.sk. Pripravilo ju Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby SR. Aplikácia dokáže lokalizovať miesto, kde sa volajúci nachádza. Pre nepočujúcich ponúka možnosť zaslať núdzovú správu. Predstavili ju v utorok na pôde Ministerstva zdravotníctva (MZ) SR.

Aplikácia je bezplatná a funguje na celom území Slovenska. "Je to významná pomôcka na záchranu ľudského života pre ľudí, ktorí sa ocitnú bezprostredne v jeho ohrození. Stlačením jedného tlačidla si ľudia privolajú pomoc, spoja sa s Operačným strediskom zdravotnej záchrannej služby, a následne je k nim okamžite privolaná posádka záchrannej zdravotnej služby," uviedla šéfka rezortu zdravotníctva Andrea Kalavská (nominantka Smeru-SD).

Na snímke manuál na použitie novej mobilnej aplikácie na záchranu životov 155.sk, aplikácia dokáže lokalizovať miesto, kde sa nachádza volajúci a pre nepočujúcich ponúka možnosť zaslať núdzovú správu. V Bratislave 16. apríla 2019. Foto: TASR - Jakub Kotian

Aplikáciu si možno stiahnuť do dotykového telefónu. Po jej stiahnutí je potrebné zadať telefónne číslo a potvrdiť aktivačný kód, ktorý príde v SMS správe. Aby aplikácia plnila svoj účel, je nutné povoliť prístup k GPS súradniciam, SMS správe a internetu. Rovnako je vhodné detailne vyplniť profil používateľa s údajmi o jeho zdravotnom stave. Podporuje aj možnosť volať priamo Horskú záchrannú službu. Obsahuje tiež manuál prvej pomoci či zoznam nemocníc v SR.

Riaditeľ Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR Juraj Hrehorčák vysvetlil, že pre operátorov tiesňovej linky je významným benefitom to, že aplikácia je priamo prepojená so systémom, v ktorom pracujú. "Operátor má teda potrebné informácie o pacientovi vopred, vidí ich a vie s nimi pracovať," povedal s tým, že vďaka takejto technológii sa k pacientom dostane adekvátna pomoc rýchlejšie a efektívnejšie.

"Operátor tiesňovej linky 155 tak dostane potrebné informácie, ak je volajúci napríklad cukrovkár, alergik, prípadne trpí vysokým tlakom a pomôžu mu pri zhodnotení aktuálneho zdravotného stavu a vyslaní záchranárov," doplnila hlavná operátorka Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR Ľuboslava Pekárová.

Generálnym partnerom novej aplikácie je Všeobecná zdravotná poisťovňa.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.