Každoročne rastie počet Slovákov nakupujúcich darčeky cez internet

Online nakupovanie - Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Bratislava 13. decembra (TASR) - Každoročne narastá počet Slovákov, ktorí vybavujú vianočné darčeky cez internet. Dnes takto kupujú darčeky desiatky tisíc ľudí aj preto, že je to jednoduché, pohodlné, stačí si len správne vybrať, čím potešiť svojich blízkych.

"Najväčší nárast platieb u obchodníkov na internete cez naše e-platby sme tento rok zaznamenali na e-shopoch s elektronikou, knihami a hračkami. V prvom decembrovom týždni sa počet platieb oproti novembru zdvojnásobil, na niektorých portáloch bol až trojnásobný. Pri najväčších portáloch to predstavuje asi 1000 platieb za týždeň," hovorí Petra Slafkovská, špecialista pre e-biznis VÚB banky.

Podľa Svetlany Tarageľovej, riaditeľky zľavového portálu ZľavaDňa, vlani len samotný týždeň pred Vianocami nakupovalo darčeky takmer 14.000 Slovákov, pričom minuli približne 800.000 eur. Zaujímavý je aj pohľad na Štedrý večer, pretože aj v tento deň nakupuje nejeden Slovák. Viac než 1300 ľudí si nechalo vlani nákup na tento deň, pričom minuli takmer 90.000 eur. Hitom týchto Vianoc, podľa nej je cestovanie. Ľudia už nechcú vlastniť veci, skôr chcú zažiť nové zážitky. Tento trend sa premietol už aj do Vianoc a predaj pobytov v predvianočnom období na portáli medziročne narástol o viac ako 30 %.

Podľa riaditeľa Hej.sk Vladimíra Sušila sa nakupovaniu v preplnených nákupných centrách pred Vianocami vyhýba čoraz väčší počet Slovákov. Tento stav praje najmä internetovým predajcom, ktorí žnú hlavnú úrodu svojej práce práve v tomto období. Internetový trh vzrástol v roku 2015 oproti roku 2014 o 20 %. Za jeden vianočný nákup cez e-shop utratí Slovák 189 eur.

"Najväčší nátlak na naše sklady je stále v predvianočnom období, obraty v tomto čase stúpajú o 140 % v porovnaní s klasickým obdobím v roku. Tržby za posledný vianočný týždeň sa vyrovnajú takmer celému mesiacu v ostatnom období roka. Trh na Slovensku vykazuje vyšší medziročný nárast ako český. Rast internetového trhu na Slovensku je v týchto rokoch rýchlejší, pretože má väčší potenciál. Český internetový trh je už nasýtený, preto je jeho rast omnoho pomalší," dodáva Sušil.

Rast internetového predaja podľa Hany Búgelovej zo spoločnosti NAY zaznamenáva aj ich spoločnosť. Väčšinu e-shopových objednávok tvoria rezervácie v predajniach alebo objednávky s osobným vyzdvihnutím v predajniach. Aj takto sa teda mnohí Slováci vyhýbajú preplneným predajniam a uprednostňujú rýchle vyzdvihnutie už objednaného tovaru.

Každoročným hitom Vianoc sú mobilné telefóny, IT technológia a televízory. Čísla predaja však nasvedčujú, že tento rok si pod stromčekom mnohí nájdu spotrebiče do domácnosti, a to najmä do kuchyne. Čoraz viac zákazníkov však siaha po vysoko kvalitných pomocníkoch. Zákazníci kladú dôraz na všestranné využitie spotrebičov, ich profesionalitu, výkon a rýchlosť.

Riaditeľ Hej.sk však radí spotrebiteľom, ktorí si plánujú zaobstarať vianočný darček prostredníctvom internetu, aby sledovali dostupnosť tovaru skladom a platili v hotovosti.

"To sú veci, ktoré sa výrazne podpíšu pod to, či darček stihne zákazníkovi doraziť do Vianoc alebo nie. Bankový prevod proces doručenia spomalí," radí Sušil.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.