Bratislava 31. januára (OTS) - „Celý svet bol stvorený, aby nám slúžil a my sme sa narodili, aby sme slúžili celému svetu. Robme trebárs aj tú najnepatrnejšiu vec, ale robme ju najlepšie na svete,” povedal najúspešnejší podnikateľ v histórii s českými koreňmi, Tomáš Baťa. Množstvo rodákov legendárneho podnikateľa nasleduje jeho kroky i myšlienky. Ak niekto vyniká vo svojom odbore, mal by
rúcať hranice a svoje vedomosti a skúsenosti šíriť tam, kde ich potrebujú. Toto sú páni, ktorých meno a úspech prekročilo české hranice a dostalo ich až do TOP manažmentov slovenských firiem.
Michal Klíma
Michal Klíma je jeden z najúspešnejších českých vydavateľov a mediálnych manažérov. Od novembra 2015 je predsedom predstavenstva a generálnym riaditeľom novinového a časopisového vydavateľstva VLTAVA LABE MEDIA a.s., vlastneného finančnou skupinou Penta Investments.
V roku 2013 založil vlastné, prvé české vydavateľstvo tabletových magazínov Tablet Media a. s., ktoré uspelo najmä s digitálnym týždenníkom Dotyk, oceneným ako najlepší európsky tabletový časopis roku 2014. V decembri 1989 spoluzakladal vydavateľstvo Lidové noviny, od roku 1990 bol jeho riaditeľom a neskôr výkonným riaditeľom a predsedom predstavenstva. Od roku 1998 viedol vydavateľstvo Economia. Neskôr sa stal generálnym riaditeľom najväčšieho slovenského vydavateľstva Spoločnosť 7 Plus (dnešný News and Media Holding), vydávajúceho týždenník Plus 7 dní či denník Plus 1 deň. Stal sa prvým externým generálnym riaditeľom, ktorého slovenskí zakladatelia Spoločnosti 7 Plus vpustili do svojho vydavateľského domu.
Petr Sochora
E-commerce špecialista s českými koreňmi, pôsobiaci na Slovensku, Petr Sochora, má za sebou dráhu profesionálneho športovca i život v kanadskom Edmontone. V Kanade objavil svojho obchodného ducha vďaka obchodovaniu na aukciách a dražbách. Po návrate do Čiech ho nadchla myšlienka rozbiehajúceho sa vlaku v podobe Zásilkovny, novej logistickej spoločnosti, ktorá sa vypracovala na českého lídra v segmente osobného odberu zásielok na výdajných miestach. V dynamicky rastúcej Zásilkovni sa Petr Sochora v priebehu troch rokov vypracoval na Oblastného manažéra pre Moravu a pomohol rozbehnúť a stabilizovať strategické depá Brno, Olomouc i Ostrava. Keď začiatkom minulého roka vedenie hľadalo nového šéfa svojej slovenskej divízie Zásielkovňa, voľba bola jasná…
Vladimir Mužík
Český mediálny TOP manažér, dlhé roky pôsobiaci na Slovensku, bol v minulosti šéfredaktorom denníka Nový Čas.
Na českom trhu pôsobil ako šéfredaktor denníka Blesk. V televízii Nova najskôr riadil oddelenie PR, neskôr aj redakciu spravodajstva. Na Slovensku pôsobil tiež v TV JOJ.
Od roku 2014 ako výkonný riaditeľ šéfuje vydavateľstvu Mafra Slovakia, bývalému Ecopressu, ktorý vydáva denník Hospodárske noviny, úspešný nový mesačník Evita či magazín marketingových profesionálov Stratégie.
Milan Vašina
Prvýkrát prišiel na Slovensko v roku 2002 ako riaditeľ marketingu Eurotelu Bratislava, neskôr premenovaného na T-Mobile Slovensko.
V rokoch 2007 až 2010 bol jeho generálnym riaditeľom. Po jeho spojení so Slovak Telekomom v ňom ešte niekoľko mesiacov pôsobil ako výkonný riaditeľ pre marketing, predaj a služby zákazníkom.
V januári 2011 sa stal generálnym riaditeľom T-Mobilu Czech Republic.
Od januára 2016 sa stáva generálnym manažérom Slovak Telekom.
Zdeněk Románek
Zdeněk Románek je absolventom Karlovej univerzity a Vysokej školy ekonomickej v Prahe. Titul MBA získal vo Francúzsku na INSEAD Fontainebleau University.
Profesionálnu kariéru odštartoval v roku 1999 v poradenskej spoločnosti KPMG. Po ročnom pôsobení v Revitalizační agentuře pracoval od roku 2001 vyše šesť rokov pre konzultačnú spoločnosť McKinsey & Company vo viacerých európskych krajinách. V roku 2007 prijal ponuku z Českej pojišťovny, ktorá je súčasťou Generali PPF Holding, kde zodpovedal za predaj, distribúciu či produktový manažment. Od roku 2013 riadil retail v Air Bank, ktorá je členom skupiny PPF.
Od 15. júna 2015 sa stal členom predstavenstva Slovenskej sporiteľne.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR