Povinná elektronická komunikácia pri dovoze tovaru začína od 1. mája

Ilustračné foto Foto: TASR - Roman Hanc

Nitra 19. apríla (TASR) - Dovozcom tovaru a špedičným spoločnostiam zostáva už len niekoľko dní na to, aby sa pripravili na elektronickú formu komunikácie s Colným úradom Nitra pri podávaní colných vyhlásení pri dovoze tovaru v štandardnom postupe. Elektronická forma komunikácie umožní vykonať colné konanie na pobočkách colného úradu v Topoľčanoch, Nitre, Leviciach, Nových Zámkoch a Komárne prakticky bez prítomnosti deklaranta.

Finančná správa zavádza povinnú elektronickú komunikáciu pri podávaní colných vyhlásení pri dovoze tovaru z tretích štátov v štandardnom postupe (e-dovoz) od 1. mája tohto roka. „Po tomto termíne prijme Colný úrad Nitra na svojich pobočkách v Topoľčanoch, Komárne, Nitre, Nových Zámkoch a Leviciach dovozné colné vyhlásenie v listinnej podobe len v prípade nefunkčnosti systému v tzv. havarijnom postupe,“ upozorňuje hovorca Colného úradu Nitra Stanislav Pacher. Informačný systém e-dovoz bude umožňovať viaceré funkcionality, ktoré zvýšia komfort colného konania pri dovoze tovaru z tretích krajín. K nim patrí automatizované uvoľnenie záruky, predkladanie elektronických príloh k colným vyhláseniam (faktúry, nákladné listy a podobne), čím sa výrazne zníži potreba prítomnosti deklaranta na pobočke colného úradu.

Zavedením e-dovozu sa rozširuje možnosť elektronickej komunikácie na všetky oblasti od tranzitu, vývozu, až po predbežné colné vyhlásenia i dovoz. Jednou z hlavných podmienok elektronickej komunikácie s colnými úradmi je registrácia do Centrálneho elektronického priečinka, kde sa nachádza registračný formulár. Obchodníci, ktorí využívajú elektronické colné konanie vo vývoze a tranzite a pri predkladaní predbežných colných vyhlásení, nemusia prechádzať opätovnou registráciou.

Na elektronickú komunikáciu sa musia pripraviť aj držitelia povolení, ktorí vykonávajú colné konanie v tzv. zjednodušenom postupe, pri ktorom tovar nie je fyzicky prepravovaný na colný úrad, ale colné konanie prebieha priamo v priestoroch hospodárskeho subjektu. Termíny zavedenia elektronickej komunikácie pri podávaní colných vyhlásení, ako aj všetky potrebné informácie k jej realizácii sú uvedené na portáli finančnej správy, a taktiež je ich možné získať na call centre finančnej správy. „Všetky potrebné informácie budú deklarantskej a obchodnej verejnosti poskytnuté aj na kontaktnom mieste Colného úradu Nitra, ktorým je Oddelenie colné, na telefónnych číslach 0905638785, 0376574220,“ informoval Pacher.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.