Cez aplikáciu IDS BK si cestujúci zakúpili už vyše 23.800 lístkov

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Bratislava 12. novembra (TASR) – Cez novú mobilnú aplikáciu Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) si za prvý mesiac od jej spustenia zakúpili cestujúci vyše 23.800 cestovných lístkov. Od októbra sa do nej zaregistrovalo viac ako 8000 užívateľov. Tí ju najčastejšie využívajú na hľadanie cestovných spojení a nákup cestovných lístkov, najviac s 15-minútovou platnosťou.

"Už po prvom mesiaci používania možno povedať, že mobilná aplikácia výrazne prispela k rozšíreniu využívania verejnej dopravy v rámci Bratislavského kraja. Prvý mesiac predaja prostredníctvom mobilnej aplikácie je o 40 percent úspešnejší oproti obdobiu, keď bol spustený predaj elektronických lístkov," skonštatovala Zuzana Horčíková, generálna riaditeľka Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) ako koordinátora IDS BK.

Mobilná aplikácia ponúka užívateľom nákup jednorazových a denných cestovných lístkov, vyhľadávanie spojení či prehľad cestovných poriadkov všetkých dopravcov, ktorí sú zapojení do IDS BK, čiže cestovné poriadky vlakových, autobusových, električkových aj trolejbusových liniek. K dispozícii je v slovenskej, anglickej a nemeckej mutácii. Tie zjednodušujú cestovanie turistom.

Pre plnohodnotné využitie mobilnej aplikácie je potrebné sa v nej zaregistrovať a vytvoriť si profil. Aplikácia je voľne dostupná na stiahnutie pre operačný systém Android aj iOS. Cestovné lístky je možné kupovať buď z kreditu, ktorý si bude užívateľ dobíjať, alebo použitím platobnej karty Visa, Mastercard, Maestro. Cestovný lístok možno kúpiť aj pre spolucestujúcich, skupina však musí cestovať spolu. Z každej kategórie lístkov je možné zakúpiť najviac 30 kusov. Cestovný lístok začína platiť po minúte od nákupu. Ochranu proti kopírovaniu zabezpečuje QR kód, ktorý sa mení každé tri sekundy. Okrem zakúpenia lístkov si môže cestujúci v mobilnej aplikácii vyhľadať jednotlivé spojenia verejnej dopravy z miesta na mape či výberom najbližších zastávok.

Mobilná aplikácia má byť ďalším krokom ku skvalitneniu verejnej dopravy, po zvýšení počtu vlakových a autobusových spojení, zmene cestovných poriadkov a zabezpečením nadväznosti jednotlivých spojov.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR