Predávajúci nemusí zákazníkovi oznámiť, odkiaľ má telefónne číslo

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Bratislava 25. marca (TASR) - Pravidlá pri reklamných telefonátoch sa meniť nebudú. Poslanci NR SR dnes nepodporili návrh novely zákona o ochrane spotrebiteľa od Miroslava Kadúca (OĽaNO) a Juraja Drobu (SaS), ktorý mal zaviesť povinnosť predávajúceho oznámiť, ako telefónne číslo zákazníka získal.

Opoziční poslanci chceli takto zvýšiť úroveň ochrany spotrebiteľa a jeho informovanosti a predchádzať prípadom, keď sa pri komunikácii na diaľku nedodržiavajú pravidlá ochrany súkromia a osobných údajov. Predávajúci tak mal hneď na začiatku telefonátu povedať, ako telefónne číslo získal. Ak by to neurobil, mala mu hroziť pokuta do 10.000 eur.

Kadúc a Droba presadzovali tiež zákaz šíriť reklamu telefónom bez predchádzajúceho súhlasu príjemcu. V súčasnosti je šírenie reklamy podmienené predchádzajúcim súhlasom len v prípadoch jej šírenia prostredníctvom automatického telefonického volacieho systému, telefaxu alebo elektronickej pošty. Užívateľ týchto zariadení musí dať súhlas, aby mu napr. na jeho e-mailovú adresu mohol byť doručený reklamný leták.

"V mnohých prípadoch sa však reklama môže šíriť aj prostredníctvom telefónu, pričom telefónne čísla príjemcov reklamy sú získavané rôznym spôsobom. Práve z tohto dôvodu je účelné, aby na šírenie reklamy cez telefón platili rovnaké pravidlá ako na šírenie reklamy napr. prostredníctvom elektronickej pošty,"
dodali poslanci.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.