Pilot aeromobilu Štefan Klein sa pri havárii stroja vážnejšie nezranil

Na snímke havarovaný Aeromobil 2.5 na letisku v Nitre - Janíkovciach. Hasiči zabezpečili miesto pádu lietadla a vykonali protipožiarne opatrenia. Pri nehode utrpela zranenie jedna osoba, ktorá aeromobil pilotovala. Foto: TASR/Henrich Mišovič

Nitra 9. mája (TASR) – Pilot aeromobilu, ktorý v piatok 8. mája podvečer havaroval na nitrianskom letisku v Janíkovciach, neutrpel pri havárii stroja žiadne vážnejšie poranenia. Unikátny aeromobil pilotoval jeho vynálezca a konštruktér, 54-ročný Štefan Klein, ktorý z havarovaného stroja vyšiel na vlastných nohách a sťažoval sa na bolesti lakťa a chrbta. V nitrianskej nemocnici sa podrobil komplexnému vyšetreniu, ktoré malo odhaliť prípadné vnútorné poranenia. Po prepustení z nemocnice prostredníctvom sociálnej siete informoval, že je v poriadku. Aeromobil podľa očitých svedkov padal z výšky približne 300 metrov, Klein stihol aktivovať padák, ktorý náraz stlmil.

Spoločnosť AeroMobil vo svojom stanovisku informovala, že prototyp AeroMobil 3.0 je po havárii len mierne poškodený. „Je to stále prototyp, testujeme ho a permanentne zdokonaľujeme. Bezpečnostný padákový systém sme týmto otestovali a funguje dokonale. Skúsenosť a údaje z tohto testovacieho letu budú vyhodnotené a implementované v ďalšom vývoji lietajúceho auta."

Spoločnosť AeroMobil predstavila lietajúce auto len nedávno na viacerých svetových výstavách, na ktorých vzbudilo značný rozruch. Konštruktér aeromobilu Klein na jeho vývoji pracuje vyše štvrťstoročie. Schopnosti lietajúceho auta testoval nad Nitrou takmer denne. Prvý stroj plánuje dostať na cesty a do vzduchu v roku 2017, jeho cena by mala byť porovnateľná so superšportovými vozidlami. 

Nehoda aeromobilu v Nitre

Pohyb vozidla vo vzduchu zabezpečuje tlačná vrtuľa. Cestovná rýchlosť má dosiahnuť 200 kilometrov za hodinu a dolet 700 kilometrov. Spotreba na hodinu letu je 15 litrov. Na ceste dosiahne podľa údajov zverejnených výrobcom maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Vozidlo sa zmestí na bežné parkovacie miesto, tankuje obyčajný benzín a používa sa na bežných cestných komunikáciách. Po rozložení krídiel je AeroMobil pripravený vzlietnuť, po ich zložení sa stáva autom.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.