Bratislava 23. júla (TASR) - Obchody zvyknú lákať do svojich predajní ľudí pomocou rôznych vernostných programov a jednou z často využívaných foriem sú aj vernostné karty. Tie v súčasnosti vlastnia približne tri štvrtiny, teda 75 % Slovákov.
Väčšinou ich majú ženy a ľudia vo veku 31 až 50 rokov, tiež obyvatelia väčších miest a ľudia s vyšším vzdelaním a príjmom. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila agentúra TNS Slovakia v roku 2015 na vzorke viac ako 4500 respondentov vo veku od 15 do 65 rokov.
Výsledky prieskumu tiež ukázali, že medzi najobľúbenejšie patria karty obchodných reťazcov, v ktorých ľudia najčastejšie nakupujú. Z tých ľudí, ktorí vlastnia vernostné karty, majú dve tretiny, teda 65 %, len zopár kariet, a tie zároveň aj pravidelne využívajú.
Pritom 11 % vlastníkov vernostných kariet má veľké množstvo kariet, z nich má však len pár obľúbených, ktoré používa pravidelne. Prieskum tiež ukázal, že 9 % ľudí vlastní veľké množstvo kariet a snaží sa ich používať viac-menej všetky. "A 15 % vlastníkov kariet väčšinou ani nenapadne vernostné karty použiť," vyplýva z prieskumu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR