Skip to content

Dnešný dátum:

štvrtok, 24 apríla, 2025
0
Close Cart
Váš košík je prázdny. Prejsť do obchodu
Menu
0
Close Cart
Váš košík je prázdny. Prejsť do obchodu

Za elektronický kataster má 6 miliónov eur doplatiť štát

10 septembra, 2016
Menej ako minúta čítania minút čítania
Ilustračná snímka Foto: TASR – Štefan Puškáš

Bratislava 10. septembra (TASR) – Elektronický kataster nehnuteľností by mal začať naplno fungovať od marca budúceho roka. Jeho služby by mali byť ľahko dostupné aj z domu a údaje právne záväzné. Projekt financovaný z eurofondov však Úrad geodézie, kartografie a katastra (ÚGKK) SR nestihol dokončiť do stanoveného termínu, takmer 6 miliónov eur z celkových viac než 33 miliónov musí preto doplatiť štát z rozpočtu.

Cieľom projektu je zefektívniť služby katastra poskytované občanom, podnikateľom, samosprávam a inštitúciám štátnej správy. Ich elektronizácia má priniesť úsporu času aj peňazí. Elektronický kataster má spolupracovať s ostatnými elektronickými službami verejnej správy bez nutnosti osobnej návštevy alebo viacnásobného dokladovania totožnosti.

Kataster mal byť dostupný „z obývačky“ pôvodne už od septembra 2012. Za meškanie projektu je podľa úradu zodpovedný dodávateľ. Na jeseň minulého roka bolo spustených prvých 15 elektronických služieb.

„Sú to najmä služby týkajúce sa poskytnutia informácií z katastra nehnuteľností o vlastníkoch, nehnuteľnostiach, právach k nehnuteľnostiam, poskytnutia číselníkov a súpisov nehnuteľností a účastníkov právnych vzťahov,“ priblížil riaditeľ odboru informatiky ÚGKK Pavel Hajdin.

Tieto služby budú v cieľovom riešení projektu dopracované a pribudne k nim ďalších 30 elektronických služieb, ktoré sa budú postupne nasadzovať v priebehu budúceho roka. „Termín ich nasadenia je v súčasnom období predmetom rokovaní,“ dodal Hajdin.

Projekt elektronických služieb katastra mal v predchádzajúcom programovom období k dispozícii 33,7 milióna eur z eurofondov v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti (OPIS). Úrad podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu, ktorý sa po svojom vzniku v júni stal jeho sprostredkovateľským orgánom, však priznal, že oprávnené výdavky projektu sú vo výške 27,87 milióna eur a neoprávnené tvoria 5,84 milióna eur.

„Vzhľadom na nedokončenie nasadenia elektronických služieb v oprávnenom období OPIS do 31. decembra 2015 sú zvyšné výdavky spojené s projektom považované zo strany sprostredkovateľského orgánu za neoprávnené, a teda nebudú preplatené z OPIS prostriedkov ani prostriedkov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra,“ uviedol pre TASR komunikačný odbor úradu vicepremiéra Petra Pellegriniho (Smer-SD), ktorý napriek tomu trvá na vytvorení diela v pôvodnom rozsahu a so zazmluvnenými merateľnými ukazovateľmi.

Zodpovednosť za prepadnutie eurofondov pripisuje prijímateľovi, teda ÚGKK. „Prijímateľ podľa dodávateľskej zmluvy môže sankcionovať dodávateľa za nesplnenie jeho povinností, uloženie sankcie závisí od konkrétnych ustanovení v zmluve. Uvedená suma sa doplatí zo štátneho rozpočtu, konkrétne z rozpočtovej kapitoly ÚGKK,“ informoval Pellegriniho úrad.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

Podporte Slovenské národné noviny!

Ďakujeme za každú Vašu podporu, ktorá pomôže v činnosti našej redakcie.

Please enter a valid amount.
Ďakujeme za vašu podporu.
Vašu platbu nebolo možné spracovať.

Redakcia odporúča

SLOVENSKO

Inzercia