Most, ktorý nič nespája


BROŽÍK webPOZNÁMKA

Most, ktorý nič nespája

Ivan BROŽÍK

Na Slovensku chýba mnoho mostov. Svoje by vedeli rozprávať starostovia obcí, ktorí už musia vrátiť aj tie dočasné, armádne. Po povodniach potrebujeme veľa mostov. A napríklad Trenčín či viaceré iné mestá majú túto neodkladnú potrebu už celé roky bez ohľadu na prírodné pohromy. Na druhej strane, štyri roky a jeden mesiac máme na Slovensku Most – Híd. Stranu, ktorá pri svojom vzniku zavádzala občanov nielen názvom, ale aj politickým programom. V ňom sa zamerala na tých frustrovaných Slovákov a Maďarov žijúcich na Slovensku, ktorí mali po krk Csákyovskej a Durayovskej nenávistnej rozvracačskej politiky.

Ale využila ich cynicky iba ako výťah do parlamentu, pretože politicky správne kalkulovala s hlasmi tých, k

torí tu u nás chcú žiť v pokoji a v atmosfére spolupráce pre Slovensko. Keď sa pozrieme na dnešný menoslov funkcionárov tejto strany, nemôžeme sa ubrániť úsmevu. Je to zostava zubami-nechtami držiaca sa politického záchranného koryta, hoci s názvom Most – Híd. Jediné, čo mnohí z nich v politike dosiahli, je, že sa dokázali postarať sami o seba. Najnovšie za túto politickú stranu, ktorá už natoľko trpí politickou senilitou, že ani nevie, čo má v programových tézach z roku svojho vzniku, prehovoril expert na poľnohospodárstvo a bývalý minister pôdohospodárstva Simon. Ibaže prehovoril k téme doprava tak nešťastne, že fakticky znemožnil celý Most a zobral mu hlavnú agendu z politických plachiet – spájanie. Ani nie do 24 hodín po moskovských rokovaniach predstaviteľov európskych železníc, vrátane rakúskych, totiž vykríkol do tmy vyhlásenie, že stavbu širokorozchodnej trate na Slovensku odmieta práve tak ako jeho strana. Vraj, my nechceme túto stavbu, lebo prídeme o prekladisko v Čiernej nad Tisou. Ak by sa pán exminister vyjadril k dojivosti, biomase alebo napríklad trvalým trávnatým porastom, verejnosť by to rešpektovala. Právom.

Ak sa však vyjadruje k projektu širokorozchodnej, mal by si ho najskôr celý prečítať, netrvá to dlho, má menej ako sto stránok písaného textu bez grafických príloh. Nestačí totiž čítať titulky bulvárnej tlače a z nich robiť závery – to naozaj robia iba nevedomí. Nie je cieľom tejto poznámky vysvetľovať, v čom sa pán Simon hlboko a tragicky mýli. Možno iba stručne – v projekte predĺženia širokorozchodnej je podrobne opísaná aj perspektívna ekonomická budúcnosť „Čiernej“. Tu skôr ide o čosi iné. Pán exminister má možno dobré informácie z Budapešti, ktoré jeho strana získava z tohto zdroja pravidelne. Napríklad aj o tom, že ak Slovensko zo spolupráce na stavbe tejto trate odstúpi, mimoriadne rado ho nahradí Maďarsko so svojím územím, stavebnými kapacitami a s tisíckami nezamestnaných. A to je jediný súčasný politický cieľ rozdeľujúceho Mosta. Čo najviac uškodiť Slovensku všade, ako sa len dá.



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.