Tlačeným médiám dominujú Nový Čas, Plus 7 dní, TV Max a Zdravie

Nový čas. Archívne foto Foto: TASR/Martin Baumann

Bratislava 23. mája (TASR) – Slovenské denníky číta tretina Slovenska. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle (MML) – TGI, ktorý zverejnila spoločnosť Median Sk.

Prieskum mapujúci posledný kvartál uplynulého a prvý kvartál tohto roka ukázal čítanosť denníkov v kategórii „čítal(a) posledné vydanie“ na úrovni 33 percent populácie vo veku 14 až 79 rokov.

Oproti predošlému obdobiu (3. a 4. kvartál) sa čítanosť nezmenila. Rovnako nezmenené ostáva i poradie jednotlivých titulov. Dlhodobo najčítanejší Nový Čas spadol o jedno percento na aktuálnych 16 percent. Druhý je denník Pravda a tretí denník Sme, oba zhodne s čítanosťou na úrovni 7 percent.

Za nimi nasledujú denníky Plus jeden deň (6 percent), Šport (4 percentá), Hospodárke noviny a Korzár (oba čítanosť 3 percentá) a napokon Új Szó (2 percentá).

Čítanosť týždenníkov opäť klesla – tentoraz o jedno percento na 41 percent. Takéto množstvo ľudí vo veku od 14 do 79 rokov si prelistovalo alebo prečítalo niektorý z monitorovaných týždenníkov. Samotné tituly svoje výsledky v porovnaní z 3. a 4. kvartálom 2014 obhájili.

Na prvom mieste je týždenník Plus 7 dní s čítanosťou 9 percent, druhú priečku obsadil Život so 7 percentami. Báječná žena dosiahla, rovnako ako týždenník Nový Čas pre ženy, čítanosť 6 percent. Na piatom mieste je Eurotelevízia s 5 percentami, ďalej nasleduje Slovenka so 4 percentami. Čítanosť Katolíckych novín dosiahla 3 percentá.

Na rovnakej úrovni - 17 percent opäť ostala čítanosť dvojtýždenníkov. Poradie sa však premiešalo. Najčítanejším titulom je opäť TV Max so 6 percentami. Nasledujú TELE plus, Bratislavské noviny a Relax s 3 percentami, Bratislavský kuriér a dvojtýždenník Žena dosahujú čítanosť jedno percento. Sieť titulov Echo dosiahla čítanosť 3 percentá.

O jedno percento narástla čítanosť mesačníkov, ktorá sa vrátila na úroveň 46 percent. Poradie otvára časopis Zdravie s 8 percentami, nasleduje mesačník Záhradkár so 7 percentami, mesačníky Eva so 6-percentnou čítanosťou, ďalej EMMA (5 percent), Nový Čas Krížovky a Kam do mesta (4 percentá) a Nový Čas Bývanie s čítanosťou 3 percentá.

Prieskum MML-TGI bol realizovaný na vzorke 4434 občanov SR vo veku od 14 do 79 rokov. Uskutočnil sa v termíne od 15. 9. 2014 do 14. 12. 2014 a od 5. 1. 2015 do 29. 3. 2015. Celkovo bolo monitorovaných 259 tlačených médií.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.