Aká je budúcnosť online nakupovania?

DHL eCommerce Day 2015 Foto: Martin Zilka/PhotoMartini.com

Bratislava 10. júla (OTS) - „V súčasnosti je online len 39% ľudí na celej Zemi, avšak budúcnosť máme pred dverami. Predpokladá sa, že do roku 2020 bude všetkých 8 miliárd ľudí online a staneme sa internetovou populáciou.“ – odznelo na konferencii DHL eCommerce Day 2015.

Čo to znamená? Ako sa mení nákupné správanie ľudí a čo nám to prinesie?

Technológie menia náš štýl nakupovania
Keď si uvedomíme, že deti sa v dnešnej dobe už od malička hrajú so smartfónom, či tabletom, je prirodzené predpokladať, že tieto technológie budú využívať v krátkej budúcnosti aj na hľadanie informácií a nákup cez internet.

K online transakciám im dopomôžu aj inteligentné hodinky, autá, či domáce spotrebiče. Čoho príkladom je už reálna inteligentná chladnička, ktorá sama nakúpi potraviny dennej spotreby a nechá si ich doviesť a doplniť doručovacou službou.

Prostredie nakupovania sa výrazne zlepšilo
Aj keď si to možno neuvedomujeme, nakupujeme často. Či už sú to potraviny, oblečenie alebo elektronika. V nákupnom procese sa ocitáme aj niekoľkokrát denne a stále viac nákupov robíme práve online.

Je to spôsobené aj tým, že toto nakupovanie je nám bližšie a aj e-shopy sú už jednoduchšie a praktickejšie. V spojení s modernými technológiami a rýchlym pripojením na internet nám umožňujú nakupovať kedykoľvek a kdekoľvek. Avšak ani to nie je všetko.

Nákup tovaru je len 50% spokojnosti zákazníka
Platí, že zákazník je spokojný až po doručení tovaru. Aj keď ste si nakúpili cez váš obľúbený e-shop, budete mať z objednávky radosť až vtedy, keď vám bude doručená v poriadku a dostatočne rýchlo.

Práve preto medzinárodné doručovacie spoločnosti prichádzajú na slovenský trh s novinkami, ktoré sú

Foto: DHL eCommerce Day 2015

zamerané na životný štýl a potreby zákazníkov. „Predstavte si, že by ste si mohli vyzdvihnúť vašu objednávku z e-shopu v deň, ktorý chcete a na mieste, kde budete. Napríklad u vašej kaderníčky, či vedľa potravín, do ktorých chodíte po ceste z práce. Takéto miesto bude označené ako Parcel shop,“ – naznačuje na konferencii DHL eCommerce Day 2015 príchod nových služieb Richard Bebjak z DHL Parcel Slovensko.

Parcel Shopov je v Európe už viac ako 3 000 a na Slovensku ich DHL plánuje mať do konca roka 2015 približne 400. Spojením s modernými e-shopmi a klientsky orientovanými doručovacími službami sa v krátkej budúcnosti uľahčí nakupovanie a doručovanie sa stane rýchle a pohodlné.

Aj tieto trendy a novinky odzneli na 1. ročníku konferencie DHL eCommerce Day 2015. Vytvorilo sa tak miesto, kde svoje skúsenosti zdieľali spoločnosti ako Google, Pricemania či Martinus a vzdelávali tak e-commerce komunitu na Slovensku.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.