Most-Híd chce, aby linka 112 poskytovala pomoc aj v jazykoch menšín

Ilustračné foto. Foto: TASR - František Iván

Bratislava 13. februára (TASR) - Vládny Most-Híd chce, aby linka tiesňového volania 112 poskytovala pomoc aj v jazykoch menšín. TASR o tom informoval štátny tajomník ministerstva kultúry Konrád Rigó, ktorý pôsobí aj ako hovorca odborno-politického kabinetu strany Most-Híd pre rozvoj regiónov.

"Tým, že sa tiesňové linky presunuli z okresných centier do krajských, príslušníci národnostných menšín prišli o možnosť komunikovať v núdzových situáciách vo svojom materinskom jazyku. V takýchto situáciách je ťažké povedať niečo aj v materinčine, nieto rozprávať iným jazykom,"
vysvetlil Rigó.

Strana chce podľa jeho slov iniciovať rokovania s ministerstvom vnútra, aby sa prijalo systémové riešenie, ktoré by zabezpečilo pomoc na čísle 112 aj v menšinových jazykoch. V Trnave už podľa Rigóa individuálne situáciu riešia.

Rigó pripomína, že na Slovensku funguje tiesňová linka od roku 2003. "Spája políciu, záchrannú službu aj hasičov. Za 15 rokov jej fungovania ju vytočili viac než 20-miliónkrát," doplnil.

Tiesňové číslo 112 má aj svoj deň. Európska komisia, Európsky parlament a Rada Európskej únie 11. februára 2009 v Bruseli vyhlásili 11. február za Európsky deň čísla 112. Chceli tým prispieť k informovanosti o tomto čísle.

Číslo sa zaviedlo už v roku 1991. Cieľom bolo uľahčiť občanom, najmä cestujúcim a turistom, prístup k pomoci v celej EÚ v prípade núdze. Od roku 1998 platí pre všetky členské štáty Únie povinnosť zaistiť bezplatné telefonovanie na toto číslo z pevnej linky aj z mobilu.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.