Reťazec Tesco dosiahol počas vianočnej sezóny nárast tržieb

Ilustračná snímka Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Londýn 14. januára (TASR) - Britský maloobchodný reťazec Tesco dosiahol počas vianočnej sezóny nárast tržieb, prvýkrát za viac ako štyri roky. Pomohli mu nižšie ceny tovaru aj širšia ponuka. Tieto výsledky naznačujú, že najväčšia sieť supermarketov v Británii sa vďaka reštrukturalizácii začína zotavovať po siedmich problematických rokoch. Informovali o tom agentúra Reuters a Bloomberg.

Konkrétne, tržby spoločnosti v obchodoch otvorených viac ako rok sa za 19 týždňov do 9. januára zvýšili o 0,4 %. Tescu pomohla nečakane dobrá vianočná sezóna. Zákazníci totiž zareagovali na nižšie ceny aj lepšie služby, keďže reťazec počas najväčšej nákupnej sezóny v roku prijal 4000 nových zamestnancov.

Tesco zaznamenalo lepšie tržby aj v zahraničí. Ale za rast tržieb vďačí najmä vianočným nákupom. Presnejšie, tržby britských obchodov Tesco za šesť týždňov do 9. januára vzrástli medziročne o 1,3 %. V rovnakom období pred rokom pritom klesli o 0,3 %, analytici preto očakávali, že sa opäť znížia, a to o 2,3 %.

Objem predaja počas uplynulých šiestich týždňov stúpol o 3,5 % a transakcie sa zvýšili o 3,4 %.

Tesco pritom vlani v apríli vykázalo za obchodný rok 2014/15 veľkú stratu, jednu z najväčších v histórii britských firiem. Najnovšie výsledky tak vyvolávajú nádej, že reštrukturalizácia a zmeny v štruktúre reťazca začínajú prinášať ovocie.

Tesco dnes zároveň zverejnilo výsledky za 3. kvartál finančného roka 2015/16. Tržby v obchodoch otvorených viac ako rok sa za 13 týždňov do 28. novembra 2015 znížili o 1,5 %. To je lepší výsledok ako ich pokles o 2,5, ktorý Tescu predpovedali analytici. No na druhej strane, v predchádzajúcom 2. štvrťroku zaznamenal reťazec miernejší pokles tržieb, medziročne o 1 %.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.