AURES Holdings predala za vlaňajšok rekordný počet jazdených áut

Ilustračné foto. Foto: TASR/Tomáš Halász

Bratislava 7. januára (TASR) - V roku 2018 skupina AURES Holdings, kam patrí AAA AUTO, predala takmer 83.000 vozidiel. Predaje na Slovensku vzrástli na 18.400 jazdeniek. V Českej republike skupina s 50.000 vozidlami potvrdila pozíciu druhého najväčšieho domáceho predajcu automobilov po Škode Auto. V Poľsku skupina predala medziročne o polovicu automobilov viac, a to vyše 9000.

"Prekonali sme doterajší rekord z roku 2007, kedy sme v stredoeurópskom regióne predali 79.000 vozidiel. Za rok 2018 to bolo takmer 83.000, a to je aj vzhľadom k postupne sa spomaľujúcemu rastu ekonomiky veľmi dobrý výsledok. Oproti vlaňajšku sme celkovo narástli zhruba o desatinu, z toho najviac v Poľsku o 53 %. Celkovo sa naše predaje za posledných 10 rokov viac ako zdvojnásobili," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO prevádzkuje.

Jednoznačne najobľúbenejším vozidlom sa stala Škoda Octavia. Na Slovensku aj v Českej republike s prehľadom obsadila prvé miesto, v Poľsku a Maďarsku obsadila tretiu, respektíve štvrtú pozíciu. Na Slovensku aj v Českej republike držia druhé a tretie miesto ďalšie dva obľúbené modely, ktorými sú Škoda Fabia a Volkswagen Passat. Zaujímavosťou je, že zatiaľ čo menšia Škoda je okrem Slovenska a Českej republiky druhým najobľúbenejším vozidlom a v Poľsku má 4. pozíciu, v maďarskom pomyselnom rebríčku TOP 10 sa tento automobil vôbec nevyskytuje. Touto osobitosťou však Maďarsko nekončí. V desiatke najpopulárnejších modelov možno nájsť vozidlá, ktoré sa naopak neobjavujú v TOP 10 ostatných troch krajín. Tými sú napríklad druhé Suzuki Swift, piaty Opel Corsa, či šieste Suzuki Ignis. V Poľsku a Maďarsku je na prvom mieste Opel Astra. Veľmi obľúbený je tam tiež Ford Focus na druhej, resp. tretej pozícii.

S osempercentným rozdielom sa víťazom v minulom roku stali vozidlá poháňané naftovým agregátom. Tento variant si vybralo 54 % zákazníkov, čím medziročne vzrástol záujem o tieto vozidlá o 5,8 %. Benzín pod kapotou chcelo mať v minulom roku 46 % klientov. V porovnaní s rokom 2017 záujem o vozidlá na benzínový pohon ostal približne na rovnakej úrovni.

Vlani si aj napriek miernemu poklesu oproti roku 2017 udržala suverenitu manuálna prevodovka, ktorú si v roku 2018 v sieti AAA AUTO kúpilo 84 % zákazníkov.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.