Pozor na podvodníkov v Senci, upozorňuje polícia i mestský úrad

Ilustračné foto Foto: TASR/Roman Hanc

Senec 13. decembra (TASR) – Vedenie mesta Senec upozorňuje v týchto dňoch občanov pred podvodníkmi, ktorí sa vydávajú za zamestnancov elektrární a pýtajú si od ľudí hotovosť. P

olícia eviduje v Senci v tomto mesiaci jeden prípad takéhoto podvodného konania.

Podľa hovorcu Krajského riaditeľstva Policajného zboru (KR PZ) v Bratislave Michala Szeiffa, neznámy páchateľ si tento mesiac od 80-ročnej ženy vypýtal 30 eur. Zámienkou bola výmena elektromera. "Páchateľ sa jej predstavil ako pracovník západoslovenských elektrární, ale nepreukázal sa žiadnym preukazom, ani jej nepovedal svoje meno či priezvisko," povedal pre TASR hovorca. Podľa jeho slov neznámy muž nenechal žene žiadne potvrdenie a k výmene elektromera nedošlo. Západoslovenská energetika (ZSE) potvrdila, že nešlo o jej zamestnanca.

Tento prípad však nie je ojedinelý. Hovorkyňa seneckej samosprávy Martina Ostatníková tvrdí, že približne raz za pol roka sa objavujú v meste podvodníci a podobným spôsobom, ako tento mesiac, sa snažia od ľudí vylákať peniaze.

"Predstavujú sa zvyčajne ako zamestnanci elektrárne či zdravotnej poisťovne," spresnila pre TASR. Hliadky mestskej polície podľa jej slov si viac všímajú ľudí, ktorí chodia od domu k domu. O takýchto prípadoch informuje občanov rôznymi dostupnými prostriedkami aj mestský úrad. "Upozorňujeme ich na našej webovej stránke, v mestských novinách, na vývesných tabuliach či priamo v kluboch dôchodcov," uviedla Ostatníková.

ZSE uvádza, že všetky platby, ktoré súvisia s dodávkou a distribúciou elektriny alebo plynu, sa realizujú vo forme faktúr. "Naši zástupcovia nikdy nevyžadujú úhradu faktúry alebo iné platby v hotovosti a navyše odpočty elektromerov sú bezplatné," vysvetlila hovorkyňa ZSE Michaela Dobošová. Zástupcovia ZSE musia byť podľa nej viditeľne označení preukazom spoločnosti, ktorý si môžu zákazníci vyžiadať. Ich totožnosť si môžu overiť aj priamo na zákazníckej linke ZSE.

Polícia ľuďom taktiež radí, aby boli ostražití a nepúšťali do svojich domovov osoby, ktoré nepoznajú. "Aj keď niekto ponúka výhodne istý produkt alebo službu, treba si vypýtať od dotyčnej osoby vizitku s kontaktom a dohodnúť si stretnutie na iný deň. A to za prítomnosti blízkej osoby," dodal Szeiff.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.