Rezort financií ukončil kontroly projektov elektronizácie úradov

Foto: TASR/Lukáš Valentovič

Bratislava 22. októbra (TASR) – Ministerstvo financií ukončilo kontroly realizácie ďalších ôsmich projektov, ktoré sú financované z eurofondov v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti (OPIS). Ukončené projekty majú uľahčiť občanom a podnikateľom komunikáciu s úradmi. Informoval o tom dnes tlačový odbor rezortu.

"Ide o projekty, ktoré výrazne rozširujú ponuku elektronických služieb verejnej správy pre občanov a podnikateľov a umožňujú im tak komfortne komunikovať s úradmi cez internet prostredníctvom portálu Slovensko.sk," priblížilo ministerstvo. Realizátori projektov podľa neho splnili nápravné opatrenia, ktoré im uložilo, a tým mohli byť projekty z technologickej stránky riadne ukončené.

Ide o projekty Elektronické služby spoločných modulov Ústredného portálu verejnej správy (ÚPVS) a prístupových komponentov, Elektronické služby spoločných modulov ÚPVS a prístupových komponentov (II. časť), Elektronické služby centrálnej ohlasovne a Elektronické služby národnej evidencie vozidiel.

Kontrola bola ukončená aj pri projektoch Informačný systém Registra adries, Elektronické služby pre osvedčenie o evidencii vozidla, Elektronická identifikačná karta a Elektronické služby Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR na úseku výkonu správy štátne sociálne dávky, sociálna pomoc a pomoc v hmotnej núdzi.

Spolu bolo na tieto projekty eGovernmentu v rámci OPIS vyčlenených takmer 150 miliónov eur z európskych zdrojov, čo predstavuje 23 % z alokácie určenej na elektronizáciu verejnej správy a rozvoj elektronických služieb.

Ministerstvo vyčíslilo, že už takmer 1,1 milióna občanov má občiansky preukaz s čipom, vďaka ktorému môžu komunikovať s úradmi cez internet prostredníctvom portálu Slovensko.sk. "Elektronickou formou môžu nahlásiť zmenu trvalého alebo prechodného pobytu a rovnako cez internet môžu požiadať o vystavenie potvrdenia o pobyte, ktoré spätne dostanú poštou," opísalo.

Občania tiež môžu požiadať o štátne sociálne dávky či pomoc v hmotnej núdzi prostredníctvom elektronických formulárov. Týka sa to napríklad podania žiadosti o príspevok na starostlivosť o dieťa, o rodičovský príspevok, o náhradné výživné, o peňažný príspevok na prepravu či úpravu bytu.

"Ak potrebujú napríklad prihlásiť alebo prepísať na niekoho auto, môžu si na to dohodnúť termín na dopravnom inšpektoráte a vyhnúť sa tak čakaniu v radoch," uviedol rezort financií.

Nový register adries, kde sú sústredené všetky adresy na Slovensku, podľa neho výrazne uľahčuje prácu predovšetkým záchranárom, hasičom a policajtom. Užitočný je aj pre podnikateľov a občanov v situáciách, keď potrebujú zistiť či overiť presnú adresu firmy, inštitúcie alebo osoby.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.