Odklon od modelu CASH & CARRY priniesol zvýšenie predaja

Odklon od modelu CASH & CARRY priniesol zvýšenie predaja Foto: METRO

Bratislava 30. októbra (OTS) - Veľkoobchod už nestojí len na tradičnom modeli predaja cash & carry. Profesionálni zákazníci zo segmentu hotelov, reštaurácií a cateringu (HoReCa) a nezávislého maloobchodu šetria v hektickej dobe čas a peniaze tým, že využívajú službu dovozu priamo do svojich prevádzok. Túto im prináša náš najväčší veľkoobchod METRO, ktorý do nej od roku 2013 celoplošne investoval okolo 5,5mil €. O záujme zákazníkov o službu svedčí, že predaje cez ňu rastú medziročne o desiatky percent.

To, že budúcnosť veľkoobchodu spočíva v ponuke dodatočných služieb, medzi ktoré patrí rozvoz tovaru priamo zákazníkom, si líder tohto segmentu, spoločnosť METRO, overil už v predchádzajúcom období. V ostatných troch rokoch postupne rozšíril distribučné platformy vo Zvolene, Košiciach, Žiline, Nitre aj v Ivanke pri Dunaji. Jeho najväčším distribučným centrom na Slovensku sa v týchto dňoch stala najmladšia, šiesta prevádzka, ktorá sa nachádza v bratislavskej Devínskej Novej Vsi a je súčasťou nákupnej zóny Bory. Pôvodných zhruba 600 metrov štvorcových nahradila úplne nová distribučná plocha METRO Bory s 2 500 m2. Jej súčasťou je osem nakladacích rámp. „Predpokladáme, že niekoľkonásobné zväčšenie plôch distribučných platforiem našich veľkoobchodov a tiež rozšírenie služieb, do ktorého sme celoplošne investovali od roku 2013 okolo 5,5 milióna eur, nám prinesie nových zákazníkov a medziročné zvýšenie tržieb vo fiškálnom roku 2016 cez tento predajný kanál o tridsať percent,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Guillaume Chêne.

Štvornásobne väčšia plocha METRO Bory, ktorej vybudovanie stálo 2,5 milióna eur, ponúka priestor na uskladnenie 2000 top artiklov pre zákazníkov zo segmentu HoReCa a maloobchodu a zároveň zaručuje dodržiavanie štandardov ISF certifikácie a HACCP. Distribučná platforma sa člení na suchú časť, tzv. pikačnú zónu (v ktorej sa vychystávajú dodávky pre jednotlivých zákazníkov), chladenú časť pre čerstvý a ultra čerstvý sortiment a priestor pre mrazený tovar. „Sme schopní do 24 hodín doviezť všetok objednaný tovar priamo k zákazníkovi nielen z Bratislavy a blízkeho okolia, ale až k českým hraniciam,“ objasňuje výhody služby Marián Zeleňák, riaditeľ METRO Bory.

Rozšírenie distribučných platforiem prinieslo aj nové pracovné miesta. Aktuálne služba Distribúcia zamestnáva na Slovensku 200 ľudí, čo je približne 15% z celkového počtu pracovníkov veľkoobchodu. Službu využíva takmer dvetisíc stálych zákazníkov. Denne je vybavených okolo 600 zákazníkov, počíta sa s postupným zvyšovaním tohto počtu. V METRO Bory sa popri novej platforme vybudovalo aj call centrum zamerané na proaktívny predaj tovaru. To zatiaľ vybavuje objednávky zákazníkov z Bratislavy a okolia, pokryť by však časom malo celé Slovensko.

Dovedna 66 áut, ktoré zabezpečujú prepravu objednaného tovaru k zákazníkov od pondelka do soboty, najazdí denne v priemere 11 000 kilometrov a rozvezie 43 000 veľkoobchodných balení tovaru, pričom priemerný počet týchto balení na jednu objednávku je 60. „Najväčší podiel predaja cez distribučnú platformu majú čerstvé výrobky, konkrétne mäso a mliečne výrobky, ale aj ťažší tovar, ako sú oleje, múky či balené vody, ktoré vozíme prevažne klientom podnikajúcim v gastronómii. No zásobujeme aj iných, napríklad výletné lode. Zákazníci si môžu vybrať tovar zo všetkých našich položiek, ktorých je aktuálne viac ako 30-tisíc,“ spresňuje Slavomír Smetanka, manažér pre službu METRO Distribúcia.

Každá štvrtá položka je dovezená priamo k zákazníkovi, denne ide o 43 000 balení tovaru Foto: METRO

Odklon od tradičného modelu cash & carry, teda „nakúp v hotovosti a odvez si sám“, a väčšie sústredenie sa na rozvoz tovaru priamo k zákazníkom sa pre METRO ukazuje ako dobrá cesta. „Každá štvrtá položka z predaja obchodu ide cez službu Distribúcia a očakávame, že radikálne rozšírenie tejto platformy v prevádzke v Devínskej Novej Vsi toto číslo ešte zmení, pretože zákazníci oceňujú možnosť vybrať si z pohodlia svojej firmy tovary, ktoré potrebujú a dostať ich priamo do svojej prevádzky vždy, keď potrebujú. Okrem toho, že ušetria čas, môžu sa spoľahnúť na vysokú kvalitu a prvotriednu čerstvosť našich tovarov,“ hovorí k celkovými víziám METRO jej generálny riaditeľ.

Výhodou pre klientov, ktorí si tovar objednávajú cez e-shop či call centrum, je aj to, že majú okamžite prehľad o naskladnených tovaroch a všetko potrebné môžu objednávať telefonicky až do deviatej večer. Tovar im je už na druhý deň v dohodnutý čas dovezený presne tam, kde ho potrebujú. „Spôsob objednávania tovaru cez službu m-objednávka si naši zákazníci rýchlo obľúbili, pretože je prehľadný, praktický a šetrí im čas, ktorý zas môžu oni venovať svojim klientom,“ konštatuje Guillaume Chêne. Zdôrazňuje, že METRO sa tak mení z tradičného veľkoskladu na komplexného poskytovateľa služieb, ktoré umožňujú podnikateľom ďalej rásť.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.