Američania sa aj na Deň vďakyvzdania vrhli na online nákupy

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

New York 24. novembra (TASR) - Američania sa po slávnostnej večeri na Deň vďakyvzdania presunuli na internet a vrhli sa na nákupy. Tržby z online predaja vo štvrtok (23.11.) prekročili 1,52 miliardy USD (1,29 miliardy eur).

Tá pravá nákupná horúčka pritom štartuje na Čierny piatok, keď sa v USA tradične začína v obchodoch vianočná sezóna. Američania majú vďaka sviatkom voľno, preto vyrážajú do obchodov, aby využili zľavy a nakúpili darčeky. Mnohí obchodníci otvorili svoje predajne v skorých ranných hodinách alebo dokonca tesne po polnoci zo štvrtka na piatok.

Ale vzhľadom na expanziu online obchodov sa vianočné nákupy v USA presúvajú z kamenných predajní na internet. Svedčia o tom aj čerstvé údaje spoločnosti Adobe Analytics. Tie ukázali, že online spotrebiteľské výdavky v USA vo štvrtok do polnoci vzrástli medziročne o 16,8 %. Adobe Analytics sledovala 80 % online transakcií 100 najväčších amerických maloobchodníkov.

A tento trend potvrdil aj menší nával v kamenných obchodoch skoro ráno na Čierny piatok oproti predchádzajúcim rokom.

Obchodníci dúfajú, že tohoročná vianočná sezóna bude pre nich veľmi dobrá. Silný trh práce, zdražovanie domov aj rekordné ceny akcií poukazujú na zvýšený nákupný "apetít" Američanov.

Analytici, konzultačné spoločnosti aj maloobchodníci s napätím sledujú vývoj tržieb, a to ako v internetových, tak v kamenných obchodoch. A všetko nasvedčuje tomu, že budú lepšie ako v posledných rokoch.

"Aj počasie spolupracuje," povedal Charlie O 'Shea, analytik Moody's, podľa ktorého bola zaznamenaná "zdravá návštevnosť" aj v kamenných predajniach.

Národný zväz maloobchodníkov - National Retail Federation odhaduje, že tržby za mesiac november a december 2017 vzrastú o 3,6 - 4 %. Na ilustráciu, vlani sa zvýšili o 4 %. A tržby iných ako kamenných obchodov, kde sú okrem online predaja zahrnuté aj tržby zo stánkov, by sa mali zvýšiť o 11 až 15 % na približne 140 miliárd USD.

Vianočná sezóna v novembri a decembri je kľúčová pre maloobchodníkov v USA preto, že sa podieľa približne 40 % na ich ročných tržbách. Snažia sa preto nalákať zákazníkov na veľké zľavy.

Priemerné zľavy na Deň vďakyvzdania sa pohybovali v rozmedzí od 10 do 16 %. A najlepšie ponuky mali online obchody podľa spoločnosti Adobe vo štvrtok večer, a to najmä veľké zľavy na počítače, športové potreby, oblečenie a videohry.

Počet zákazníkov surfujúcich na stránkach online obchodov cez smartfóny prudko vzrástol a podieľal sa až 46 % na ich "návštevnosti", zatiaľ čo počet klientov, ktorí si prezerali ponuky cez počítače, klesla o 11 % a cez laptopy o 6 %.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR



Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.